داراب بیرانوندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 2 هزار چاه جذبی در بافت فرسوده قرار دارد که برخی در زیر زمین خانه های قدیمی و تا 20 متری خاک دستی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در کوچه حکیما واقع در جنوب شهر قزوین تا 16 متر به صورت عمقی خاک دستی وجود دارد، اظهار داشت: حدود 90 میلیارد ریال برای اصلاح شبکه و انشعاب بافت و املاک خسارت دیده در این منطقه هزینه شده است.
بیرانوندی در ادامه به تبصره 14 و 3 آب بها اشاره کرد و گفت: بالغ بر 20 میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب شرب دریافت شده در حالیکه برای تعویض 110 کیلومتر شبکه آب در بافت فرسوده به 380 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.
این مسئول به مشکلات کوچه محمدیه اشاره کرد و گفت: همواره به شهروندان توصیه می شود که در این کوچه ماشین آلات سنگین حرکت نکنند تا به شبکه آب آسیبی وارد شود.
بیرانوندی در ادامه به تخصیص اعتبارات طرح های آبرسانی اشاره کرد و گفت: در سال جاری این اعتبارات کمتر از 13 درصد بود و البته اقدامات فرهنگی خوبی در حوزه ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب توسط شرکت انجام شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهر قزوین خاطر نشان کرد: به طور حتم با بیمه مشترک بین دستگاههای مرتبط بسیاری از مشکلات ساکنان منازل خسارت دیده در بافت فرسوده حل خواهد شد.
بیرانوندی یادآور شد: انتظار داریم که سایر دستگاه ها به ویژه شهرداری قزوین در ترویج فرهنگ مصرف صحیح آب همکاری لازم را داشته و برای اجرای شبکه فاضلاب اسماعیل آباد، اعتبارات لازم در نظر گرفته شود.
100 درصد شهرهای قزوین تحت پوشش شبکه آب شرب و 62 درصد نیز دارای شبکه فاضلاب هستند.
9925* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.