به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز یکشنبه در نشست مدیران و هیات امنای حوزه های علمیه استان قزوین افزود: حوزه‌های علمیه باید به این موضوع به طور ویژه و با جدیت بپردازند.
نماینده ولی فقیه در قزوین افزود: باید حوزه‌های علمیه با انگیزه و همت زیاد، بیانیه رهبری را مطالعه کرده و مطالبات رهبری از قشرهای مختلف را مشخص و آنها را دنبال و پیگیر کنند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به ارتقای حوزه های علمیه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی،اظهار داشت: زمانی حوزه‌ها به زندگی فردی مردم می‌پرداختند تا اینکه امام خمینی (ره) رسالت‌های اجتماعی و جهانی حوزه‌ها را مطرح و با اینکار جایگاه حوزه‌ها را ارتقا دادند.
رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان قزوین ادامه داد: پس از آن بود که اسلام در نگاه جامعه جهانی، بیش از پیش ارتقا پیدا کرد و برجسته شد و پس از آنکه امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب حوزه‌ها را ارتقا دادند، حال زمان آن رسیده است که حوزه‌ها جامعه را رشد و ارتقا دهند.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی‌ها از اینکه حوزه‎ها ارتقا یافته‌اند، اسلام جهانی شده است، نگاه‌ها متوجه دین و شعائر الهی شده است ناراحت هستند و آنها همان کسانی هستند که با انقلاب همراهی نداشتند.
وی در ادامه به اهمیت نقش حوزه‌ها در ارتقای معنویت در جامعه اشاره کرد و گفت: باید ببینیم نقش حوزه‌ها در ارتقای روح معنوی جامعه چه میزان است؟!.
امام جمعه قزوین همچنین گفت: دو قطبی و حزبی کردن جامعه به حوزه‌ها آسیب وارد کرده است و ‌باید تلاش کنیم این مشکل برطرف شود و شاهد ارتقای بیش از پیش معنویت در جامعه باشیم.
آیت‌الله عابدینی گفت: اگرچه حوزه‌های علمیه برای رشد معنوی جامعه کارهای بسیار مهمی انجام داده‌اند، اما اگر هم‌افزایی بیشتری بین آنها به وجود آید، شاهد ارتقای هر چه بیشتر معنویت در جامعه خواهیم بود.
رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان قزوین اضافه کرد: حوزه‌های علمیه در تحکیم بنیان خانواده نقش مؤثری دارند و باید همت کنیم خانواده‌ها در صلح، آشتی و محبت با هم زندگی کنند و میزان اثرگذاری حوزه‌ها را در این امر مورد بررسی قرار دهیم.
وی نقش حوزه‌ها در انس با قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) را ضروری خواند و گفت: نقش حوزه در معرفی جایگاه ولایت و امامت در عصر غیبت نیز بسیار مهم است.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.