به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشنبه در همایش منادیان صلح که با حضور حجت الاسلام و المسلمین احمدی میانجی معاون قوه قضاییه و رییس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور در سالن جلسات دادگستری استان برگزار شد، افزود: صرفا محب اهل بیت بودن نمی تواند ما را شیعه واقعی معرفی کند و باید با رعایت تقوا، تواضع، فروتنی و احساس تعهد و مسئولیت نسبت به فقرا، مسکینان و ورشکستگان مالی ثابت کنیم که شیعه واقعی هستیم.
آیت الله عابدینی به رعایت سبک زندگی اسلامی ایرانی تاکید کرد و گفت: اگر دانشگاه ها، آموزش و پرورش و مساجد در ترویج و تبیین رسالت دینی و ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی تلاش کنند، جلوی ایجاد اختلافات در جامعه گرفته می شود و دیگر نیاز نیست تا شوراهای حل اختلاف برای رفع آنها اقدام کنند.
امام جمعه قزوین به قدمت سبک زندگی اسلامی و ایرانی اشاره کرد و گفت: کتاب های زندگی شهری و حکومت داری در اسلام بیش از هزار سال قدمت دارد و باید روابط اجتماعی و صنفی با جزییات اسلامی و احکام بیان شوند تا جلوی اختلافات در میان افراد و شهروندان گرفته شود.
آیت الله عابدینی با اشاره به سبک زندگی فاطمی، افزود: اخلاق جامعه باید به سمت فرهنگ فاطمی هدایت شود و همواره حل مشکلات دیگران نسبت به خود در اولویت کارها قرار گیرد.
امام جمعه قزوین ولادت حضرت فاطمه (س) را تبریک گفت و یادآور شد: حضرت فاطمه جلوه کامل اخلاق یک زن مسلمان است و فداکاری های این بانوی اسلام باید سرلوحه کاری مسئولان و مردم باشد.
9925* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.