به گزارش ایرنا، مسعود مهرانی نیا در نشست هم اندیشی کارشناس مسئولان قرآن و مدیران دارالقرآن های استان البرز که روز دوشنبه در کانون امام علی (ع) برگزارشد، افزود: باید روی معارف اصلی قرآن کریم کار کنیم.
وی با اشاره به اینکه امروز کتاب قرآن تنها نسخه شفا بخش همه دردهای بشر است،خاطرنشان کرد: تقویت دارالقرآن ها و برگزاری کلاس های مورد نیاز نسل امروز از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرارگیرد.
وی یادآورشد: باید با استفاده از قرآن برای توسعه اخلاق و فضایل اخلاقی نیز برنامه ریزی جامع ترداشته باشیم.
وی بیان داشت: ترویج هرچه بیشتر فرهنگ قرآنی و عمل به اصول تبیین شده قرآن تنها راه حل مشکلات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.
مهرانی نیا مشارکت خیرین در زمینه سازی فرهنگ قرآنی در جامعه را موثر دانست و گفت: حضور و مساعدت خیرین در این راه می تواند به ترویج فرهنگ قرآن و عترت کمک کند تا دغدغه های رهبر معظم انقلاب مبنی بر بسترسازی فرهنگ قرآنی در جامعه کاهش یابد و رضایت معظم له حاصل شود.
وی گفت: مسائل و هجمه های فرهنگی که بر خانواده ها بسیار تاثیرگذار بوده را می توان با ترویج قرآن در جامعه، خنثی کرد.
وی اضافه کرد: مهمترین اصل در برنامه های دینی و فرهنگی ، همدلی و اتحاد است.
وی از قرآن کریم به عنوان سند تاریخی مسلمانان یاد کرد و ادامه داد: امروز به خاطر مشکلاتی که در جامعه وجود دارد باید در زمینه گسترش فرهنگ قرآنی گام های مؤثری برداریم.
وی با بیان اینکه فعالیت های قرآن باید اثر گذار باشد، اظهارداشت: در حوزه قرآن ، عترت و نماز باید با جدیت کار کرد تا نسل نو مسیر زندگی را هدفدار و با سلامت طی کند.
در این نشست مدیران دارالقرآن های آموزش و پرورش البرز گزارشی از عملکرد کاری خود در سال تحصیلی گذشته و سال تحصیلی 98-97 ارائه دادند.
آموزش و پرورش استان البرز 9 دارالقرآن دارد که سالانه حدود 9هزار نفر زیر پوشش آموزش های قرآنی این مراکز قرار می گیرد.
استان البرز450 هزار دانش آموز دارد.
2819/6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.