به گزارش ایرنا محمد شفیعی روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز مربیان تربیتی و هفته تربیت اسلامی، افزود: مربیان تربیتی همچون یک معلم به امور تربیتی و تعلیمی دانش آموزان رسیدگی می کند چون تعلیم و تربیت در کنار هم راه بشر را به سعادت می رسانند و باید به موازات یکدیگر طی شوند.
شفیعی با بیان اینکه کار مربی تربیتی یک امر الهی است، خاطر نشان کرد: مربیان تربیتی به واسطه آموزش به نوع بشر، مانند پیامبران در جامعه هستند که از جانب خداوند به این کار گماشته شده اند و به فکر اصلاح جامعه هستند.
وی با بیان اینکه مشغله های فراوانی در امر تعلیم و تربیت وجود دارد، افزود: مربیان تربیتی ضمن تربیت دانش آموزان برای تعلیم آنها هم تلاش می کنند و پیامبرگونه برای اصلاح کاستی ها و ضعف های دانش آموزان اهتمام می ورزند.
فرماندار شهرستان قزوین اظهار داشت:تربیت کردن بندگان خدا از کارهای بزرگ و غیر قابل توصیف بوده و از شغل های بسیار پر زحمت در جامعه محسوب می شود.
وی گفت:تنها شاقول دقیق عملکرد مربیان برای اصلاح انسانها در جامعه نزد خداوند است و میزان پاسخ افراد به این اصلاحات را باید در فردای جامعه جستجو کرد.
این مسئول اضافه کرد: تربیت یک دانش آموز به معنای تربیت یک انسان در جامعه است و همین تربیت ها آینده کشور را رقم خواهد زد.
شفیعی با بیان اینکه الگو گیری دانش آموزان از مربیان بسیار بالا است، خاطر نشان کرد: حسن رفتار یک معلم زندگی یک انسان را می سازد و حتی بر خانواده و گاهی بر فامیل یک دانش آموز نیز تاثیر گذار خواهد بود.
وی افزود:الگوی اولیه تمام افراد برای رسیدن به شغل ها و سمت های مختلف اجرایی از معلمان شکل گرفته و بزرگی کار معلم برای ساختن ایرانی بهتر در فردای جامعه بروز و ظهور می یابد.
شفیعی گفت:شهیدان رجایی و باهنر برای امور تربیتی ارزش و اهمیت بالایی قایل بودند و در واقع بزرگداشت این امور از صدقات جاریه آنها بوده که تا سال های سال فواید آن در جامعه جاری و ساری خواهد بود.
6104*6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.