رقیه صادق‌زاده روز سه شنبه نشست بررسی نقش زنان در بهبود فرهنگ ترافیک و کاهش تصادفات رانندگی با بیان اینکه فرهنگ جامعه در درون خانواده‌ها شکل می‌گیرد، افزود: فرهنگ رانندگی از جمله موضوعاتی است که نمایان‌گر فرهنگ عمومی جامعه است که ارتقای آن نیاز به تقسیم مسئولیت و مشارکت همگانی دارد.
وی با تأکید بر اینکه نقش زنان در آموزش، تربیت و کارهای فرهنگی قابل چشم‌پوشی نیست، ادامه داد: عزم و اراده بانوان می‌تواند آنها را به مؤثرترین اعضای جامعه تبدیل کند که بر این اساس حمایت و تقویت زنان از طریق ارایه آموزش‌های کاربردی یک اولویت است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروزی و افزایش سفرها در این ایام، ابراز امیدواری کرد با مشارکت زنان شاهد کاهش سوانح جاده‌ای باشیم.
مدیرکل دفتر فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری آذربایجان شرقی هم در این نشست با اشاره به اینکه کشور از نظر ناهنجاری‌های ترافیکی وضع خوبی ندارد، گفت: خسارات ناشی از تصادفات رانندگی در کشور، سالانه هشت درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را شامل می‌شود علاوه بر این بیشترین قربانیان سوانح جاده‌ای نیز افراد 15 تا 35 ساله یعنی نیروی فعال جامعه که از این نظر کشور ما خسارت بزرگی را متحمل می‌شود.
رضا طوسی افزود: راه رفع این مشکل تنها بحث‌های حاکمیتی نیست؛ بلکه تعاملات اجتماعی و اصلاح ناهنجاری‌های رفتاری نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار داشت: رفتارهای ترافیکی در کشور ما از نظر کمیت و کیفیت با هیچ استاندارد جهانی سازگار نیست و ما نیاز به ارتقای اطلاعات و اصلاح رفتارهای رانندگی داریم.
طوسی با بیان اینکه طبق آمارها، تخلفات رانندگی مردان بیشتر از زنان است، گفت: ظرفیت پذیرش فرهنگ درست رانندگی در زنان بیشتر است و باید از طریق زنان به نسل جدید منتقل شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اینکه تصادفات رانندگی دومین عامل مرگ و میر در کشور است، گفت: با توجه به نقش چندگانه زنان در جامعه و پایبندی آنان به قانون، باید در بحث فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی از ظرفیت آنان استفاده شود.
محمدباقر هنربر با بیان اینکه مهم‌ترین نقش بانوان، تعلیم و تربیت در درون خانواده‌هاست، افزود: تبیین ابعاد مختلف و اثرات سوانح جاده‌ای برای زنان و افزایش تاب‌آوری و آگاه‌سازی آنان از طریق رسانه‌ها از جمله اقدامات ضروری است.
6120/3093/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.