به گزارش ایرنا، این میزگرد به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در تالار دهخدا دانشکده علوم انسانی این دانشگاه برگزار شد.
در این میزگرد علی متقیان مدیرعامل خبرگزاری ایسنا و محمد امین ایمانجانی مدیر مسئول روزنامه فرهیختگان و محمد زادمهر مسئول روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان حضور داشتند.
مدیر مسئول روزنامه فرهیختگان در این میزگرد به تشریح روند تاریخی روزنامه های فارسی زبان طی یکصد سال اخیر پرداخت و اظهار داشت: سانسور و فضای خفقان در دوران پهلوی بسیار شدید بود.
ایمانجانی در مورد سانسور مطبوعات در دوران پهلوی همچنین گفت: سانسور روزنامه ها از دوران رضاشاه شروع شد و در دهه 40 چاپ برخی کلیدواژه ها مانند کارگر، شب،سرخ، انقلاب و جنگل امکان پذیر نبود.
مدیرعامل خبرگزاری ایسنا نیز در این میزگرد به تاریخ رسانه های الکترونیکی و برخط اشاره کرد گفت: قدیمی ترین خبرگزاری ایران متعلق به ایرنا است که در سال 1313 به آژانس پارس شهرت داشت و زیر نظر وزارت امور خارجه فعالیت می کرد و پس از انقلاب با نام خبرگزاری جمهوری اسلامی به کار خود ادامه داد.
متقیان افزود: بعد از تشکیل خبرگزاری ایسنا که تحت نظارت جهاد دانشگاهی بود، فعالیت دانشجویان در محافل رسانه ای شدت گرفت.
وی تاکید کرد: خبرگزاری ایسنا تحول عظیمی در انتشار عکس و اخبار رایگان به وجود آورد و بعد از یک سال راه صد ساله را پیمود و توانست موفقیت های عظیمی کسب کند که باید آنرا جزو دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه رسانه دانست.
9925*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.