به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی روز دوشنبه در نشست مجمع عمومی روابط عمومی های استان اظهار داشت: روابط عمومی ها همیشه مهم و اثرگذار هستند اما در مقطع فعلی نقش آنها بسیار مهمتر و موثرتر است.
وی با بیان اینکه روابط عمومی ها بعنوان نهادی که از زبان دولت با مردم سخن می گویند مهم هستند ، گفت: برجستگی و امتیاز روابط عمومی ها این است که حرف ها و سخنان مدیران و مسئولان را به زبان مردم بصورت روان به مردم انتقال می دهند.
استاندار لرستان با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب ادامه داد: این روزها ایام خاصی است اینکه در آستانه شروع چهلمین سال پیروزی انقلاب هستیم و انقلاب دارد چهل سالگی را طی می کند مهم است از این منظر که شما روابط عمومی ها باید جدی تر و با تلاش بیشتر باید دستاوردهای این درخت تنومند را بیان کنید.
خادمی تاکید کرد: جمهوری اسلامی اکنون به قدرتی بزرگ و اثرگذار تبدیل شده و باید این وضعیت را و اینکه از کجا به کجا و به کدام هدف ها رسیده ایم را باید روابط عمومی ها عنوان کنند و آنجا هم که توفیق کمتری حاصل شده را باید به ذکر علت ها پرداخته شود.
وی افزود: هر روابط عمومی در دستگاه مربوط به خودش باید تشریح کند که بعد از چهل سال از انقلاب چه دستاوردهای ایجاد شده و آنها را به مردم و جامعه انتقال دهد و باید این اقدام بعنوان یک اولویت در برنامه کار روابط عمومی قرار گیرد.
استاندار لرستان گفت: یکی از دلایل سنگین تر شدن وظایف و نقش ها شما روابط عمومی ها این است کشور در شرایط خاصی قرار دارد که باید در این شرایط خاص گفت و گو و تعامل و ارتباط بیشتری با مردم صورت گیرد.
وی تصریح کرد: باید ضمن اینکه به کارها و اقدامات موثر و فراوان صورت گرفته پرداخته می شود به مشکلات اقتصادی و مسائلی که مردم با آن مواجه هستند نیز پرداخته شود و در این راستا به چرایی و ریشه این مشکلات با مردم سخن گفته شود.
استاندار لرستان افزود: در این صورت می توان اعتماد ورضایت مردم را جلب کرد.
وی یادآور شد: ممکن است مسئولی خیلی خوب کار و تلاش کند اما قدرت بیان و انتقال آن را به جامعه نداشته باشد و شما بعنوان روابط عمومی ها زبان آن مسئول می شوید.
خادمی گفت: البته مردم در درازمدت اثر کارها را متوجه خواهند شد اما سرعت این اطلاع رسانی بسیار مهم است و شما که چنین نقشی را دارید و قرار است بخشی از خدمات دولت و حاکمیت را به مردم و جامعه انتقال بدهید تا اعتماد بین مردم و نظام را افزایش دهید.
وی با بیان اینکه تمام هدف ایجاد رضایت در مردم است گفت: زمانی توان کار داریم بایدکار کنیم و زمانیکه مشکلاتی وجود دارد باید به مردم گفته شود و این همراهی و اعتماد مردم را در پی دارد.
استاندار خطاب به روابط عمومی ها گفت: شما لشگری صد نفری هستید که می توانید کارهای اثرگذاری انجام دهید و در راستای رسالت خود باید به اطلاع رسانی دولت و حاکمیت کمک کنید و کارهای انجام شده را باید به جامعه انتقال دهید.
به گفته وی مشکلاتی که در بحش های مختلف ؛ آبی، راه، جنگل و کشاورزی از طریف رسانه بعنوان مشکلات مردمی مطرح می شود روابط عمومی ها نیز باید باید احساس مسولیت کنند و با همزمانی نزدیکی اقدامات صورت گرفته و نشکلا ر را مطرح کنند.
خادمی با انتقاد از برخی خودسانسوری ها که وجود دارد گفت: دولت کارهای زیادی انجام داده است اما شما آنها را بیان نمی کنید بعنوان مثال در حوزه های مختلف با اینکه خدمات زیادی صورت گرفته اما این کارهای موثر انجام شده را یا کلا توضیح داده نمی شوند و یا اینکه کم به آنها پرداخته می شود.
وی افزود: گاهی روابط عمومی ها خیلی از مواردی که بعنوان مشکلات مطرح می شود را واکنش نشان نمی دهند و بعبارتی بخود نمی گیرید در حالیه باید به موقع پاسخ اقناع کنده به مردم و منتقدین بدهید و اعتماد سازی ایجاد کنند.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.