به گزارش ایرنا، فاطمه رکن الدینی عصر پنجشنبه در نشست هم اندیشی اعضای انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران هرمزگان با رئیس و خبرنگاران ایرنا مرکز بندرعباس افزود: خبرنگاران و روزنامه نگاران برای عضویت در انجمن ابتدا باید در کمیته جذب و ارزشیابی مورد ارزیابی قرار گرفته و بعد از بررسی و صلاحیت جذب می شوند.
وی ابراز کرد: روزنامه نگاران و خبرنگاران رسانه ها می توانند با مراجعه به دفتر انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان نسبت به عضویت در این نهاد اقدام کنند.
وی اظهار کرد: رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان ضمن تقدیر از خبرگزاری ایرنا به خاطر همیاری و همکاری در فعالیت ها و انتشار اخبار این انجمن گفت: سعی داریم با برگزاری نشست های هم اندیشی با مدیران و مسئولان خبرگزاری ها و نشریه ها از نقطه نظرها و دیدگاه های آن ها در جهت فعال تر و پویاتر شدن هر چه بیشتر انجمن استفاده کرده و بتوانیم حلقه هیات مدیره را گسترده تر کنیم.
رکن الدینی ادامه داد: انجمن صنفی روزنامه نگاران با هدف رفع نیازهای معیشتی و اقتصادی رسانه ها، ایجاد امکان های رفاهی و ورزشی، برگزاری اردوهای درون و برون استانی، پشتیبانی از خبرنگاران در زمان بروز مشکلات حقوقی، توجه به مسائل آموزشی و تربیت تخصصی خبرنگاران و هم چنین به منظور بهبود وضعیت فعالان حوزه مطبوعات و اصحاب قلم در هرمزگان شکل گرفته است.
وی یاد آور شد: اعضای هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران به زودی نشستی را با استاندار هرمزگان برگزار خواهند کرد و در این نشست مسائل و مشکلات رسانه ها را در زمینه های مختلف از معیشتی، اقتصادی و حتی رفاهی مطرح می کنیم.
وی گفت: انجمن صنفی نهادی نوپا بوده که برای پیشرفت و رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند ایده ها و نظرهای همکاران رسانه ای هرمزگان و همکاری مدیران و مسئولان این استان هستیم.

**انجمن صنفی روزنامه نگاران بدنبال ایجاد بلوغ و توانمندی رسانه ای در هرمزگان است
نایب رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان هرمزگان نیز گفت: این انجمن به دور از نگاه تقابلی و سیاسی، بدنبال بلوغ و توانمندی رسانه ای، دفاع و حمایت از رسانه ها و خبرنگاران و روان سازی کارکردها و فعالیت های رسانه ای در استان است.
غلامعلی پور اشرف افزود: انجمن صنفی روزنامه نگاران حامی رسانه ها است و سعی داریم با هم اندیشی و هم فکری با خود رسانه ها مسائل و مشکلات آن ها را بررسی کرده و حل و فصل کنیم.
وی بیان داشت: اعضای هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان تاکنون نشست های متعددی با نخبگان، اندیشمندان، مسئولان و قشر روزنامه نگاران انجام داده که بازتاب خوبی نیز داشته است.
نایب رئیس و عضو هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان ادامه داد: از تمام ظرفیت ها برای استیفای حقوق صنفی استفاده خواهیم کرد و امیدواریم به زودی شاهد ثمرهای ملموس این حرکت در این استان باشیم.
وی با اشاره به این که انجمن صنفی با اهانت کنندگان به جامعه رسانه ای و اصحاب قلم برخورد می کند، تاکید کرد: اگر خبرنگاران در اداره ها و نهادها مورد بی مهری و اهانت از سوی روابط عمومی ها و یا مدیران و مسئولان قرار گرفتند، این مسائل را به انجمن گزارش دهند.
پوراشرف هم چنین از انتخاب خبرنگار ماه خبر داد و گفت: در هر ماه یک خبرنگار فعال عضو انجمن در هرمزگان معرفی می شود که ملاک آن تعداد اخبار تولیدی و انتشار آن در رسانه ها، پوشش خبرهای انجمن صنفی، بررسی کیفی خبرها و گزارش ها با ذکر نام و اخلاق خبرنگاری است.

**رسانه ها باید مستقل و مطالبه گر عمل کنند
عضو هیات موسس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان هرمزگان نیز در این نشست به موضوع آسیب شناسی رسانه ها پرداخت و گفت: یکی از آسیب هایی که اکنون رسانه های استان با آن مواجه بوده، این است که همیشه وابسته بوده و به صورت مستقل عمل نکرده اند.
رضا زرگر افزود: جدای از تشکیل انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان و خانه مطبوعات استان می توانیم انجمن های تخصصی تر نیز داشته باشیم و اکنون بدنبال تشکیل کمیته تخصصی خبرگزاری ها در این انجمن هستیم.
عضو هیات موسس انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان اظهار کرد: رویکرد دیگری که انجمن بدنبال آن بوده، بحث درآمد زایی برای هزینه کرد فعالیت ها و برنامه های انجمن و آموزش تخصصی به خبرنگاران است.

** رسالت انجمن صنفی تحقق خواسته های به حق رسانه هاست
عضو هیات مدیره و خزانه دار انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران استان هرمزگان نیز گفت: رسالت و هدف این انجمن صنفی پیشرفت صنف و تحقق خواسته ها و نیازهای به حق رسانه های این استان است.
غلامعباس شمس الدینی افزود: انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان متشکل از افرادی با تجربه و توانمند با سلیقه های مختلف است و هرگز نمی خواهد نگاه سیاسی به مسائل داشته باشد.
وی بیان داشت: تعامل با تشکل ها و نهادهای صنفی روزنامه نگاری در دستور کار قرار دارد و در تعامل با یکدیگر است که می توان وضعیت روزنامه نگاران را بهبود بخشید.
عضو هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان همچنین گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با 83 سال فعالیت تخصصی، تجربه بسیار مفیدی در عرصه داخلی و بین المللی دارد که می توان از خبرنگاران آن که تجربه و توانمندی خاصی دارند در جهت پیشبرد اهداف انجمن صنفی استفاده کرد.
شمس الدینی اظهار کرد: خبرگزاری ایرنا ارتباط رسانه ای موثر با دنیا برقرار می کنند و خبرنگاران آن به علت تجربه و توانمندی خاصی که دارند، یک برند محسوب می شوند.

**تشکیل انجمن صنفی خواست همه رسانه های هرمزگان است
مسئول کمیته پیشکسوتان انجمن صنفی روزنامه نگاران استان هرمزگان نیز در این نشست هم اندیشی گفت: تشکیل این انجمن صنفی خواست همه رسانه های استان بوده و ما نیز به جد و دلسوزانه پیگیر حل مسائل و مشکلات این قشر هستیم.
علیرضا خورشید زاده یادآور شد: انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران هرمزگان به دور از رقابت تقابلی شکل گرفته و هدف این است که در کنار رسانه ها و در تعامل با آن ها، رقابت سالم و سازنده ای داشته باشیم.

**آموزش خبرنگاران باید به صورت کارگاهی انجام شود
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هرمزگان نیز در این نشست هم اندیشی ضمن قدردانی از تشکیل انجمن صنفی خبرنگاران در این استان گفت: آموزش هایی که به خبرنگاران ارائه می شود باید به صورت کارگاهی باشد.
محمد جهانگیریان افزود: یکی از علت هایی که از آموزش عقب افتاده ایم این است که در آموزش ها صرفا از جزوه های مکتوب و ارائه مطالب تئوری صرف، استفاده می شود که باید این رویکرد تغییر کند.
وی پیشنهاد داد: انجمن های صنفی نمایشگاه ها و جشنواره هایی برای مطبوعات و خبرگزاری ها برگزار کنند چرا که این اقدام می تواند رقابت و انگیزه خوبی بین رسانه ها ایجاد کند و رسانه ها نیز به نقاط قوت و ضعف خود پی می برند.
رئیس خبرگزاری ایرنا هرمزگان اظهار کرد: خبرگزاری ایرنا به عنوان رسانه مادر صرفا خبرگزاری دولت نبوده بلکه خبرگزاری نظام است که به سمت محتوا محوری حرکت می کند.
جهانگیریان گفت: در سایت ایرنا ستونی با عنوان سایر رسانه ها درج شده که این رسانه بدون هیچ نگاه حزبی و سیاسی یادداشت ها و گزارش های نشریه ها از همه طیف های رسانه ای را انتشار داده است.
7195/7408
خبرنگار: رقیه غلامی زاده ** انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.