رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور گفت: وصله‌هایی همچون ضعیف بودن ارائه خدمات به اهل تسنن در زلزله کرمانشاه به هلال احمر نمی‌چسبد .

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی‌اصغر پیوندی در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان امداد ونجات جاده‌ای بین شهری شهرستان آبیک اظهار کرد: امیدوارم در لایحه بودجه 98 مانند سال گذشته با توجه به مسائل و مشکلات مالی که جمعیت با آن روبرو است لحاظ شده و حمایت لازم از سازمان صورت گیرد.

وی با اشاره به شرایط کلی حاکم بر بودجه کشور و کاهش حدود ۲ درصدی بودجه عمومی امسال جمعیت هلال احمر نسبت به سال 96 افزود: با توجه به نگاه نمایندگان مجلس و رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، قرار شده این 2 در‌صد کاهش بودجه هلال احمر امسال جبران شود که گویا این اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: امید است در صحن علنی مجلس با حمایت نمایندگان مجلس، در زمینه تخصیص بودجه به سازمان جمعیت هلال احمر بتوانیم در سال ۹۸ با قوت و قدرت بیشتر کارها را پیگیری کنیم و خدمات‌رسانی بیشتر، بهتر و شایسته‌تری به مردم شهرها و روستاها در جای جای کشور ارائه دهیم.

پیوندی اضافه کرد: با توجه به ارائه مشکلات و پیشنهادها از سوی جمعیت هلال احمر کشور به نمایندگان مجلس، استقبال خوبی صورت گرفت و با توجه به محدودیت‌ها و تنگناهای بودجه‌ای به ویژه امسال، نگاه و توجه نمایندگان شامل حال جمعیت هلال احمر شده است.

هلال نهاد عام‌المنفعه است

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور در پاسخ به این سئوال که آیا خدمات‌رسانی هلال احمر به اهل تسنن در کرمانشاه در جریان زلزله دراین استان کم‌رنگ بوده، ضمن تکذیب این موضوع توضیح داد: هلال احمر یک نهاد عام‌المنفعه برای همه مردم فارغ از مذهب، رنگ، نژاد و پوست است و وصله‌هایی همچون ضعیف بودن ارائه خدمات به اهل تسنن در زلزله کرمانشاه به سوی هلال احمر نمی‌چسبد چرا که در این فضا قرار ندارد و آرمان‌ها و خدمت‌رسانی به مردم خط قرمز ما است و تفاوتی قائل نشده‌ایم و نخواهیم شد.

پیوندی افزود: هلال احمر نه تنها در داخل کشور بلکه به خارج از کشور و حتی کشورهایی که مردم آنها، مسلمان نیستند همچون کشورهای افریقایی خدمات ارائه کرده است.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور در خصوص کمک‌های هلال احمر به مردم میانمار اذعان کرد: با توجه به مشکلاتی که بنگلادش داشت و مسلمانان به ناحق ازمیانمار به بنگلادش رانده شدند، وضعیت بسیار بدی داشتند که در سفری که مهر ماه سال گذشته به همراه هیأت همراه به میانمار داشتیم از نزدیک درجریان رنج و مصیبت مردم این کشور قرار گرفتیم.

کمک ۷۵ میلیارد ریالی  به مردم میانمار

پیوندی افزود: با توجه مقام معظم رهبری ۱۰ میلیارد ریال از سوی ایشان به جمعیت هلال احمر برای خدمات‌رسانی به مردم میانمار اختصاص داده شد و ۶۵ میلیارد ریال هم کمک‌های مردمی جمع‌آوری شد که خدمات بسیار شایسته‌ای در میانمار ارائه شد.

وی ادامه داد: حتی درمانگاه سیار صحرایی بسیار خوبی در میانمار استقرار داده شد که جمعیت هلال احمر کشور حدود ۶ ماه در این کشور حضورداشت و بعد از آن، تمام خدمت‌ها و تجهیزات به مسؤولان میانمار تحویل داده شد و منطقه از حالت حاد خارج شد.

این مسئول اضافه کرد: هنوز مشکلات مزمنی در میانمار وجود دارد که سازمان بین‌المللی، صلیب سرخ و کشور بنگلادش باید کمک کنند تا مشکلات رفع شود.

تلاش هلال احمر برای تبدیل  پایگاه‌های امدادی کانکسی به ساختمان

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به زیاد نبودن تعداد پایگاه‌های امداد و نجات کانکسی در کشور خاطرنشان کرد: تلاش هلال احمر در مرحله نخست این است که کانکس‌ها و وضعیت ناپایدار امدادی را به تدریج به ساختمان‌ها و وضعیت پایدار برساند تا امدادگران و نجاتگران بتوانند با آسایش و به طور شایسته به مردم خدمات ارائه دهند.

پیوندی بیان کرد: ساخت ساختمان‌های پایگاه امداد و نجات وخروج پایگاه‌ها ازحالت کانکسی بودن نیازمند مشارکت خیران، مسئولان و نمایندگان مجلس و هلال احمر است تا به سرعت کانکس‌ها به ساختمان‌ تبدیل شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.