به گزارش ایرنا، دستگاه های اجرایی مانند هلال احمر، آتش نشانی، نیروی انتظامی، اعضای مجموعه فرهنگی قرآنی شهید مطهری و مردم نیز علاوه بر شهرداری به عنوان برگزار کننده اصلی در مانور زلزله و ایمنی حضور داشتند.
مدیر مجموعه فرهنگی قرآنی شهید مطهری شهرداری کرمان در حاشیه برگزاری این مانور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هدف از برگزاری مانور زلزله و ایمنی آشنایی بیشتر بیش از 500 عضو این مجموعه با مخاطرات ناشی از زلزله و چگونگی پناه گیری و مدیریت بحران است.
حمید اسدی افزود: عملیات های اطفا حریق، انجام راپل، سقوط آزاد و امداد و نجات نیز با حضور اورژانس 115 و هلال احمر در مانور ایمنی و زلزله در کرمان برگزار شد.
وی از اجرای عملیات آموزش پناه گیری برای بیش از 30 نفر از اعضای مجموعه فرهنگی قرآنی شهید مطهری در حاشیه اجرای این مانور خبر داد و از هماهنگی راهنمایی رانندگی، نیروی انتظامی، هلال احر، آتش نشانی و اورژانس تقدیر کرد و گفت: وجود هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه های اجرایی در انجام مانور و همچنین مدیریت بحران موثر است.
وی تصریح کرد: بیش از 500 نفر از عوامل اورژانس، هلال احمر آتش نشانی، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی و شهرداری در مانور زلزله و ایمنی شرکت داشتند.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان و شهردار منطقه سه نیز در مانور زلزله و ایمنی حضور داشتند.
استان کرمان از مناطق زلزله خیز کشور بشمار می رود و تجربه زمین لرزه های مخرب در شهرستان های بم، راور، کوهبنان و زرند که خسارتهای هنگفت جانی و مالی را به دنبال داشت بیانگر وجود گسل های فعال و زلزله خیز بودن استان است.
زمین لرزه بم با شدت 6.6 ریشتر در ساعت پنج و 26 دقیقه بامداد پنجم دی ماه سال 82 شرق استان کرمان را لرزاند و طبق آمار رسمی این زمین ‌لرزه 26 هزار و 271 قربانی، 30 هزار مجروح و بیش از یکصدهزار نفر بی‌ خانمان بر جای گذاشت.
زمین ‌لرزه زرند نیز در چهارم اسفندماه سال 83، ساعت پنج و 55 دقیقه بامداد سه‌ شنبه به وقت محلی ایران، در استان کرمان و شهرستان زرند رخ داد. ژرفای این زلزله در هفت کیلومتری زمین به بزرگی 6.4 در مقیاس ریشتر بود.
شمار کشته های این زلزله حدود 912 نفر و تعداد زخمی ها یکهزار و 411 نفر برآورده شد و خسارت مالی بسیاری به این شهرستان وارد کرد.
همچنین در سال 96 زمین لرزه های متعددی در شهرستان های راور و کوهبنان خسارت های فراوانی را برجا گذاشت.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.