منصور جلیلوند روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود:سازمان فنی و حرفه ایی بعد از انقلاب اسلامی 132 تیم سیار، 11 مرکز آموزشی و پنجاه و هفت کارگاه ثابت آموزشی را در حوزه خدمات، صنعت و کشاورزی در قزوین راه اندازی کرده است.
وی افزود: فنی و حرفه ای استان با رشد 100 درصدی آموزش طی این مدت برای 52 هزار و پنجاه و یک نفر گواهینامه پایان دوره آموزشی صادر کرد.
این مسئول گفت: توسعه آموزش مهارت های پیشرفته با رویکرد علوم مدیریت و رایانه از شاخص ترین عملکرهای سازمان فنی حرفه ایی از زمان تاسیس در استان بوده است.
جلیلوند خاطر نشان کرد:این سازمان با آموزش به 10 هزار و 411 نفر از روستاییان به دنبال ارتقای عملکرد در حوزه آموزش های کشاورزی و توسعه کارآفرینی و کسب و کار روستائیان بوده است و در این زمینه توسعه مشاوره آموزشی شغلی مناسب برای بهره برداری تمام آحاد جامعه را در دستور کار قرار داد.
این مقام مسئول گفت: کمک به اشتغال جوانان از طریق ایجاد و گسترش طرح های آموزشی نوین مانند کارورزی دانش آموختگان دانشگاه ها و کارآموزی در محیط کار واقعی و توسعه آموزش های مهارتی به سربازان وظیفه از دیگر دستاوردهای نظام فنی و حرفه ایی در استان بوده است.
جلیلوند گفت: در این راستا تاکنون به پنج هزار و 310 نفر از سربازان در پادگان های استان آموزش داده شده است که نسبت به گذشته رشد 100 درصدی را نشان می دهد.
وی افزود: ایجاد کارگاه های سیار ارتقای مهارت در مناطق روستایی و همچنین توسعه کارگاه های آموزشی در پادگانها و یگانهای نیروهای مسلح از دیگر خدمات ارایه شده سازمان فنی و حرفه ایی در استان است.
جلیلوند با اشاره به نقش موثر بانوان در رشد اجتماعی و اقتصادی جامعه خاطر نشان کرد: با توجه به سیاست سازمان برای اشتغال پایدار بانوان بیش از 15 هزار بانو در استان بعد از انقلاب اسلامی برای کسب مهارت های مختلف در مراکز این سازمان آموزش دیدند.
مدیر کل سازمان فنی و حرفه ای استان قزوین گفت:همچنین در این مدت 6 هزار و 516 نفر از جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی برای تدریس در مراکز دولتی و بخش خصوصی این سازمان آموزش دیده اند و سطح مهارتی دانشجویان از طریق ایجاد و توسعه آموزش های مهارتی هنگام تحصیل ارتقا یافت.
وی همچنین از اجرای طرح آموزش و مهارت آموزی در زندان های استان قزوین خبر داد و گفت:سه هزار و 897 زندانی در زندان های استان قزوین تحت آموزش های مهارتی قرار گرفته اند تا بعد از رهایی از زندان و بازگشت به اجتماع بتوانند به فعالیت های اقتصادی و اجتماعی صحیح مشغول شوند.
6104* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.