به گزارش ایرنا، فریده روشن روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در سالن اجتماعات مجتمع مطبوعاتی اصفهان افزود: برای توسعه و پیشرفت شهری باید از تمامی ظرفیت های انسانی بهره برد و بهبود این امر به آموزش های مهارتی در حوزه های گوناگون نیاز دارد.
وی ادامه داد: توسعه شهری همچنین به فرهنگ سازی گسترده در عرصه کسب و کار و کارآفرینی نیاز دارد و این موضوع را باید در تمامی ابعاد فرهنگی، هنری، اجتماعی و علمی گسترش دهیم.
رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان، آموزش به شهروندان را ضروری دانست و اضافه کرد: در سال های گذشته به آموزش های مهارتی کمتر بها داده شده و این امر کاهش کارآفرینی و اشتغالزایی را در پی داشته است.
وی تشکیل ستاد کارآفرینی در شورای شهر را از جمله فعالیت های این کمیسیون عنوان کرد و گفت: دراین ستاد بالغ بر یکصد هزار نفر از شهروندان را آموزش می دهیم که بتوانند شرایط راه اندازی کسب و کارهای کوچک را فرا گرفته و برای خود درآمد زایی کنند.
روشن در ادامه استاندارد سازی دوره های آموزشی با معیارهای بین المللی را با اهمیت خواند و گفت: برای پیشرفت در امر آموزش و پژوهش نیازمند دسترسی به دانش های جهانی هستیم و سازمان فنی و حرفه ای دراین مقوله نقش کلیدی دارد.
رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد که بخش خصوصی می تواند به عنوان اهرم اجرایی و هم محور نظارتی فعالیت های آموزشی و کارآفرینی کمک حال اقتصاد و اشتغال باشد و باید بیش از گذشته از این قابلیت بهره برد.
وی با اشاره به مشاغل خانگی به عنوان ابزاری برای کسب درآمد، اظهارداشت: توانمندسازی بانوان در این مقوله اهمیت دارد و شورای شهر نیز در این راستا از برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره ها حمایت می کند.
پس از این نشست خبری، نمایشگاه ' زندگی با طعم مهارت ' با هدف توسعه مشاغل خانگی و اشتغالزایی بانوان با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان در مجمتع مطبوعاتی اصفهان گشایش یافت.
این نمایشگاه مشتمل بر 30 غرفه از امروز به مدت چهار روز پذیرای علاقه مندان است.
هم اکنون حدود یکهزار حرفه مهارتی در بخش های صنعت، خدمات فنی، گردشگری، آی تی، آی سی تی و مشاغل خانگی در 54 مرکز آموزش فنی وحرفه ای به متقاضیان ارائه می شود.
6020 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.