به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا ملکان روز شنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته ملی مهارت (31 تیر تا 6 مرداد)، افزود: آموزش های فنی و حرفه ای توسط این مرکز دولتی به صورت رایگان انجام می شود.
وی با اشاره به پیشرفت 43 درصدی مرکز فنی و حرفه ای خواهران گنبدکاووس که حدود یک دهه نیمه کاره رها شده است، گفت: برای تکمیل و تجهیز این مرکز به 45 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که درصورت تامین آن از محل اعتبارات شهرستانی می توان ظرف یک سال آن را به بهره برداری رساند.
ملکان به تعهد حدود 500 هزار نفر ساعت آموزش این مرکز درسال جاری اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون 175 هزار نفر ساعت آموزش محقق شده و بقیه نیز تا پایان امسال محقق می شود.
وی تصریح کرد: سهمیه آموزش فنی و حرفه ای این مرکز درسال گذشته نیز حدود 538 هزار نفر ساعت بود که با شرکت سه هزارو 841 مهارت آموز شامل سه هزارو 202 آقا و 639 خانم در چهار بخش کشاورزی، صنعت، خدمات و فرهنگ و هنر محقق شد.
رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای گنبدکاووس به فعالیت آموزشی 64 آموزشگاه آزاد تحت نظارت این مرکز نیز اشاره کرد و گفت: این آموزشگاه ها درسال گذشته مجموعا به سه هزار و 706 نفر شامل دو هزارو 352 خانم و یک هزار و 354 آقا با مجموع تقریبی 716 هزار نفر ساعت آموزش دادند.
ملکان افزود: آموزشگاه های بخش خصوصی این مرکز از ابتدای امسال تاکنون نیز به دو هزار و 481 نفر آموزش فنی و حرفه ای داده اند که یک هزار و 459 نفر آنان خانم و یک هزارو 22 نفر آقا بوده اند.
وی، مجموع رشته های حرفه ای مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و آموزشگاه های آزاد را 159 رشته حرفه اعلام کرد و گفت: درسال گذشته از مجموع پنج هزارو 786 مهارت آموز که در آزمون های پایان دوره شرکت کردند، تعداد سه هزارو 95 نفر آنان موفق به قبولی و دریافت گواهینامه شدند.
ملکان اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون نیز چهار مرحله آزمون در 105 عنوان حرفه برگزار شده که از مجموع یک هزار و 772 شرکت کننده، یک هزارو 153 نفر قبول شدند.
وی، آموزش به کارگران صنعت ساختمان به تعداد 508 نفر درسال گذشته و 11 نفر درسال جاری و آموزش مهارت آموزی به 282 زن سرپرست خانوار معرفی شده توسط برخی ادارات و نهادهای حمایتی را از دیگر برنامه های مرکز آموزش فنی و حرفه ای گنبدکاووس برشمرد.
رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای گنبدکاووس همچنین با قدردانی از رسانه ها در انعکاس اخبار و رویدادها به افکار عمومی، از آنان خواست تا بیشتر این مرکز و رشته های آموزشی آن را به مردم معرفی نمایند.
ملکان دراین خصوص گفت: بسیاری از مردم با این مرکز و اینکه حدود 90 درصد از مهارت آموزان می توانند پس از آموزش ها وارد بازار کار شده و یا از تسهیلات دولتی با کارمزد پایین برای راه اندازی کسب و کار برای خود بهره مند شوند، آشنایی ندارند.
وی همچنین از غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با فرماندار و ائمه جمعه و دیدار با خانواده شهید همکار به عنوان مهمترین برنامه های پیش بینی شده توسط مرکز آموزش فنی و حرفه ای در هفته ملی مهارت نام برد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.