به گزارش خبرنگار ایرنا، امام جمعه آستارا روز سه شنبه در این همایش در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان گفت: حضرت زهرا (س) سرآمد زنان عالم است و باید الگو و اسوه نوجوانان و جوانان باشد.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: سخاوت، عبادت خالصانه، حیا، عفت و مبارزات سیاسی و اجتماعی از ویژگی های فاطمه (س) است و عبادت آن حضرت نه از باب تکلیف، بلکه به منظور معرفت خدا بود و فعالیت های سیاسی ایشان برای زنان امروز حجت است.
وی اضافه کرد: برای تحقق توسعه پایدار در کشور، باید زنان در کنار مردان در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به فعالیت بپردازند.
سرهنگ امین پیشه گر جانشین فرمانده نیروی انتظامی آستارا نیز در این همایش گفت: بر اساس آمار در ماه نورانی رمضان، جرائم کاهش می یابد و این نشانگر تاثیر برنامه های مذهبی و فرائض دینی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.
وی با بیان این که خطر اعتیاد مواد مخدر جدی است و زن و مردم، باسواد و بی سواد و شاغل و بیکار را تهدید می کند خاطرنشان کرد: آگاهی عمومی از خطرات مواد مخدر ضروری است.
فرشاد پور افقی رئیس اداره بهزیستی آستارا نیز در این همایش گفت: زن به عنوان محور خانواده در شکل گیری شخصیت افراد نقش مهمی دارد و افزایش آگاهی بانوان از آسیب های اجتماعی مواد مخدر در پیشگیری و مبارزه با این پدیده شوم ضرورت دارد.
وی اشتغال را عاملی برای کاهش بزهکاری و ناهنجاری ها دانست و بالاترین سطح وام کم بهره اشتغال خانگی مددجویان بهزیستی را 50 میلیون ریال و بالاترین سطح وام کسب و کار خرد آنان را 200 میلیون ریال و گلیم بافی، خیاطی و پرورش طیور را از مشاغل خانگی و آرایشگری، تاسیسات برق صنعتی، مکانیک و رایانه را از مشاغل کسب و کار خرد اعلام کرد.
بهرام تسلی نیا مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا نیز از اختصاص حدود 45 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به 250 نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد، تا پایان سال جاری خبر داد.
بهبود معاشکار مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای آستارا نیز گفت: این مرکز برای آموزش رایگان رشته های مختلف به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی آماده است و برخی دوره ها را می توان در مساجد محلات و روستاها برگزار کرد.
اجرای سرود و تجلیل از هفت بانوی کارآفرین از دیگر بخش های این آئین بود.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و 700 خانوار این شهرستان از خدمات حوزه امور اجتماعی و توانبخشی سازمان بهزیستی و 2 هزار و 601 خانوار از خدمات کمیته امداد امام (ره) بهره مند هستند.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.