به گزارش ایرنا مراسم نمادین نواخته شدن این زنگ با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین و نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در سالن ورزشی الغدیر برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش قزوین در این مراسم گفت: ایران امروز عزت و استقلال خود را مرهون خون شهدای انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم است.
خیرالله رحمانی، نقش دانش آموزان و معلمان را در خلق حماسه بزرگ انقلاب اسلامی بی بدیل و برجسته دانست و گفت: با وجود توهم آمریکا امروز با عزت و اقتدار چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تمام شهرهای کشور برگزار می شود.
رحمانی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در زمان صدر اسلام حرکت بزرگی را شکل داده و ارزش های متعالی را جایگزین ارزش های جاهلیت کرد، ادامه داد: امروز هم به برکت انقلاب اسلامی و رهبری پیامبرگونه امام راحل و مقام معظم رهبری فضایی ایجاد شد تا ارزش های اسلامی جایگزین نظام طاغوتی شوند.
وی، نظام مردم سالار دینی را مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: اگر حرکت گسترده جوانان و نوجوانان هنگام قیام های مردمی سال 57 نبود امروز کشور در مسیر پیشرفت و تعالی قرار نداشت و قله های افتخار را یکی پس از دیگری فتح نمی کرد.
رحمانی افزود: اگر در صدر اسلام اسامه در کنار پیامبر بود و قاسم(ع) در کربلا لبیک گویان به مولای خود به شهادت رسید در انقلاب اسلامی هم جوانان و نوجوانان همچون شهید فهمیده به امام لبیک گفته و در طول این 40سال همواره حماسه آفرینی کرده اند.
وی در ادامه با اشاره به اجرای 40 عنوان برنامه در طول ایام دهه مبارک فجر در مناطق مختلف استان افزود: همچنین نمایشگاه چهل واقعه بزرگ انقلاب در استان قزوین برگزار خواهد شد.
7388*6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.