به گزارش ایرنا افسانه حسن نایبی روز پنجشنبه در نشست خبری که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، افزود: قبل از انقلاب تنها فضای ورزشی در اختیار بانوان استان سالن تختی شهر قزوین بود و فعالیت ورزشی بانوان استان نیز به سه رشته والیبال، تنیس روی میز و آمادگی جسمانی محدود می شد در حالیکه بانوان قزوین هم اکنون در 41 رشته فعالیت دارند.
وی گفت: در توسعه ورزش همگانی بانوان نیز با ساخت مجموعه های ورزشی و سالن های زودبازده اقدامات خوبی صورت گرفته است به گونه ای که هم اکنون بخش عظیمی از جامعه بانوان استان در این بخش فعالیت دارند.
نایبی اضافه کرد: هم اکنون بانوان در رده های سنی مختلف به مسابقات قهرمانی اعزام می شوند و بسیاری از ورزشکاران بانوی استان با سن کم خود در مسابقات ملی و فراملی حضور می یابند.
وی گفت: تمامی این موارد نشانه های از پیشرفت ورزش بانوان است که اگر با این سرعت ادامه یابد قطعا بانوان قزوین بر سکوهای قهرمانی در عرصه های مختلف دست خواهند یافت.
این مسئول ورزشی اضافه کرد: قبل از انقلاب در قزوین مربی بانو وجود نداشت در حالیکه هم اکنون 10 بانوی قزوینی به عنوان مربی در تیم های ملی حضور دارند.
وی اضافه کرد: فاطمه صفرپور بهترین مربی تکواندو جهان از استان قزوین است و زهرا نیاقی، اکرم قهرمانی، مهدیه ریاضی و... هم مربیان برتر و شناخته شده کشور در رشته های تنیس روی میز، والیبال و قایقرانی هستند.
نایبی افزود: همه این موارد نشان دهنده دستاوردها و خدمات نظام و دولت طی 40 سال از انقلاب است که قطعا از رشد و شکوفایی ورزش بانوان در آینده نزدیک خبر می دهد.
وی با اشاره به عملکرد بانوان در هیات های ورزشی افزود: طی 40 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی نتایج و دستاوردهای خوبی توسط بانوان ورزشکار استان در رشته های قایقرانی، واترپلو، یخ نوردی و ... به دست آمده است که همه آنها را مدیون نظام و انقلاب اسلامی هستیم.
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان با اشاره به توسعه متوازن ورزش در سطح استان افزود: در این راستا 83 خانه روستایی را در سطح روستاهای استان افتتاح کرده ایم و 22 خانه دیگر به مناسبت دهه مبارک فجر به زودی افتتاح می شوند.
نایبی اضافه کرد: این خانه های روستایی در چهار رشته دارت، فوتبال دستی، شطرنج و آمادگی جسمانی فعالیت دارند و هفته آینده 240 مسابقه را به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار خواهند کرد.
وی گفت:در همین راستا طرح سنجش قامتی دختران و مادران در روستاها آغاز شد که در فاز اول 2 هزار و 500 نفر سنجش شدند و در فاز دوم نیز هزار نفر سنجش خواهند شد.
نایبی اضافه کرد: در این طرح مشکلات قامتی زنان روستایی توسط یک کادر درمانی متخصص بررسی شده و نحوه آموزش و درمان به آنها ارایه می شود.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.