وزیر جهاد کشاورزی گفت: دهه فجر امسال حدود 4 هزار پروژه عمرانی بخش کشاورزی با 4 هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمود حجتی امروز در حاشیه افتتاح پروژه آبیاری نوین شرکت کشت و صنعت بوی گندم شهرستان آبیک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دهه فجر امسال حدود 4 هزار پروژه عمرانی بخش کشاورزی که اعتبارات آن از منابع عمومی دولت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با حدود 4 هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: همزمان با سراسر کشور 130 پروژه در استان قزوین افتتاح می‌شود که امروز بازدید و افتتاح از چند پروژه استان صورت گرفت.

وزیر جهاد کشاورزی اجرای طرح آبیاری نوین را در افزایش راندمان آبیاری اراضی کشاورزی موثر دانست و ادامه داد: از زمان دولت یازدهم تا به امروز بیش از 800 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مجهز به سیستم آبیاری نوین شده‌اند.

حجتی اضافه کرد: طرح آبیاری نوین در کشور با مشارکت مردم و پشتوانه دولت، مجلس و ردیف‌های خاص که با نظر مقام معظم رهبری بودجه آن از صندوق توسعه ملی تامین شده، تحقق یافته است.

وی خاطرنشان کرد: حدود 2 میلیون و 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به سیستم آبیاری نوین تجهیز شده که حدود 4 میلیون هکتار در دستور کار قرار دارد.

این مسوول تصریح کرد: حدود 90 درصد گوشت کشور از داخل تامین می‌شود که به خاطر مشکلات افزایش قیمت متأثر از بالا رفتن قیمت ارز و قاچاق دام موجب شده قیمت گوشت افزایش داشته باشد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: طبق هماهنگی به عمل آمده دام زنده در کشتارگاههای مرزها یا نزدیک فرودگاهها منتقل می شوند و لاشه گوشت سرد از آسیای میانه و قفقاز با پروازهای هوایی به کشور وارد می‌شود که گوشت منجمد عمدتا از برزیل وارد می‌شود.

گوشت وارداتی سهم کمی در مصرف کشور دارد

حجتی ادامه داد: گوشت وارداتی سهم کمی در مصرف و تقاضای کل کشور دارد.

وی مطرح کرد: طبق جلسات برگزار شده با معاون اول رییس جمهور و مسوولان دست اندرکار دیگر توزیع گوشت وارداتی به صورت هدفمند انجام می‌شود.

این مسوول اذعان کرد: توزیع گوشت وارداتی به گونه‌ای باید صورت گیرد که به خاطر واسطه گریها، از مسیر اصلی خود خارج نشود و به دست مصرف کنندگان نهایی برسد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: به دلیل تعلل در ورود نهاده‌های دامی با دو هفته تاخیر که مربوط به وزارت جهاد کشاورزی نبوده، موجب تغییر در قیمت نهاده‌ها شده بود.

نهاده‌های لازم در اختیار مرغداران قرار داده شده است

حجتی ادامه داد: در حال حاضر به اندازه کافی و حتی بیشتر از نیاز نهاده‌های دامی توسط شرکت پشتیبانی دام تامین شده و در کشور وجود دارد و نهاده‌های لازم به مرغدارانی که کمبود داشتند، قرار داده شده است. 120 میلیون قطعه جوجه در حال پرورش قرار دارد که نسبت به سال گذشته که 104 میلیون قطعه بوده، 17 تا 18 درصد رشد داشته است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: اواسط بهمن‌ماه با حجم بسیار بالاتر ازماه‌های گذشته گوشت مرغ در کشور توزیع می‌شود. این در حالی است که مشکل نهاده‌ها و واردات مرغ به‌طور کامل حل شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.