به گزارش ایرنا حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با اعضای هیات دولت اشاره کرد و افزود: رهبری این جلسه را نمایش اقتدار و قوت جمهوری اسلامی ایران دانستند و برای رئیس جمهوری و قوه مقننه طلب خیر کردند.
وی اظهار داشت: معظم له در این دیدار در خصوص مذاکره با آمریکا تاکید کردند با مسئولان وقیح و هتاک فعلی که شمشیر را برای ایرانی ها از رو بسته اند چه مذاکره ای داریم، بنابراین هیچ مذاکره ای در هیچ سطحی با آمریکایی ها صورت نخواهد گرفت.
خطیب جمعه بیرجند گفت: حضرت آیت الله خامنه ای برجام را وسیله ای برای حفظ منافع ملی خواندند و افزودند برجام هدف نیست بلکه وسیله است و طبعا اگر به نتیجه برسیم که با این وسیله حفظ منافع ملی امکان پذیر نیست آن را کنار می گذاریم.
وی بیان کرد: ایشان فرمودند اروپایی ها باید از بیان و عمل مسئولان دولتی ایران بفهمند که اقدامات آنها تدابیر و واکنش متناسب جمهوری اسلامی ایران را به دنبال خواهد داشت.
حجت الاسلام نوفرستی افزود: ایشان همچنین هفته دولت را تداعی کننده نام ماندگار شهیدان رجایی و باهنر دانستند و گفتند هفته دولت فرصتی برای ارزیابی نقاط قوت و ضعف مسئولان دولتی است که باید بر نقطه قوت افزوده و نقاط ضعف برطرف شود.
وی نظارت و رسیدگی به مسائل اقتصادی را از دیگر تاکیدات مقام معظم رهبری در این دیدار بیان کرد و گفت: ایشان فرمودند حجم و کیفیت فعالیت و عملکرد مسئولان اقتصادی کشور باید به ‌گونه ای باشد که شب و روز نشناسند و محور فعالیت‌ ها هم سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی باشد که اساس آن تکیه بر تولید داخلی است.
امام جمعه موقت بیرجند اظهار داشت: سیاست های اقتصاد مقاومتی سنگرسازی دفاعی در جنگ اقتصادی و هم توانمندی در برابر دشمن و توانمندسازی برای حرکت رو به جلو است بنابراین به فرموده رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی با محور تولید داخلی دارای جنبه های پدافندی و آفندی است.

** نقدینگی سرگردان ویرانگر است
وی ادامه داد: نقدینگی سرگردان هر سو که برود چه در بخش سکه، ارز، مسکن و سایر موارد ویرانگر خواهد بود و مجموعه دولت و نظام باید با روحیه جهادی و فعال، مسئولانی را برای کنترل بازار انتخاب کنند.
نوفرستی گفت: اگر قرار است ارز تخصصی وارد بازار شود این کار باید با چشم باز انجام شود اینگونه نباشد که در این شرایط سخت کشور چندین میلیارد دلار دست عده ای باشد که آن را قاچاق کنند یا به اسم واردات کالا و مصارف دیگری به خارج برسانند یا تفریحات خارجی هزینه کنند.
وی تاکید کرد: مجموعه قضایی در رسیدگی به پرونده ها با اراده قوی وارد شود تا شاهد بعضی معضلات در جامعه نباشیم.

** اعیاد قربان و غدیر عیدالله است
وی عید قربان و غدیر را عیدالله توصیف کرد و گفت: در این خصوص جلسات مختلفی در سراسر کشور برگزار شد که تکلیف ما بیش از این است اما در حد بضاعت همه در استان برای برگزاری این اعیاد بزرگ تلاش کردند.
خطیب جمعه مرکز خراسان جنوبی با بیان اینکه یک شان ولایت پیوند عمیق، دوستی، اتصال و هم جبهه گی است افزود: رهبری ولایت را پیوند عمیق و اتصال مومنان معنا می کنند که می طلبد همدیگر را پیدا و پیوند عمیق داشته باشند.
وی تصریح کرد: یک بعد ولایت به معنای سرپرستی و اداره جامعه است که این بعد از ولایت مخصوص خداست و خداوند ولایت را به خود اختصاص می دهد.
حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه ولایت امری مردمی و انتخابی نیست بلکه الهی است گفت: ولایت و امامت جامعه یک امر الهی است که هرگز خداوند آن را به بشر واگذار نمی کند.
وی با اشاره به اینکه جریان غدیر آینده بشر را مشخص می کند افزود: اگرچه محور امیرالمومنان (ع) است و بیش از 50 بار نام او در خطبه غدیر آمده اما نام امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و مهدی (عج) چندین بار در این خطبه بیان شده است.
امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: خداوند مشخص می ‌کند که چه کسانی می‌ توانند بر انسان‌ ها حکومت کرده و مدیریت جامعه را به دست بگیرند، به همین دلیل از ابتدای خلقت، انبیا (ص) را فرستاد.
وی گفت: اهمیت تعیین جانشین پیامبر گرامی اسلام (ص) برای خداوند به قدری بود که در قرآن کریم خطاب به ایشان می‌ فرماید «اگر این کار را انجام ندهی رسالت خود را ناتمام گذاشته ای.»
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.