مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: 384 دانشجو زیر پوشش حوزه‌های توانبخشی و اجتماعی اداره کل بهزیستی قرار دارند.

علیرضا وارثی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین،ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: تعداد دانشجویان تحت پوشش بهزیستی در نیم‌سال اول 97-98، 384 نفر برآورد شده که 218 نفر از این تعداد، تحت پوشش حوزه توانبخشی و 166 نفر تحت پوشش حوزه اجتماعی هستند.

وی افزود: از تعداد 218 نفر دانشجوی حوزه توانبخشی، 104 نفر مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های غیر آزاد (پیام نور، غیرانتفاعی و علمی کاربردی)، 90 نفر در دانشگاه‌های آزاد و 24 نفر نیز در دانشگاه‌های دولتی مشغول به تحصیل هستند.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: از 166 دانشجوی تحت حوزه اجتماعی، 68 نفر مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های غیرآزاد (پیام نور ،غیر انتفاعی و علمی کاربردی)،81 نفر در دانشگاه‌های آزاد و 17 نفر نیز در دانشگاه‌های دولتی تحصیل می‌کنند.

وارثی اذعان کرد: یک میلیارد و 542 میلیون و 400 هزار ریال جهت پرداخت شهریه دانشجویان دانشگاه‌های غیر آزاد از سوی بهزیستی کشور ابلاغ شده که از این مبلغ، بیش از 894  میلیون و 661 هزار ریال به دانشجویان حوزه توانبخشی و بیش از 647 میلیون و 738 هزار ریال برای حوزه اجتماعی تخصیص یافته است. .

وی افزود: مبلغ 242 میلیون و 159 هزار و 468 ریال به حساب دانشگاه آزاد استان جهت دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه (حوزه توانبخشی و اجتماعی) واریز می‌شود.

این مسئول نحوه تخصیص اعتبارات دانشجویی برای دانشگاه‌های غیر آزاد را منوط به ابلاغ اعتبارات از بهزیستی کشور ذکر و خاطرنشان کرد: این اعتبارات، حدود 60 درصد از شهریه دانشجویان را شامل می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین در خصوص نحوه تخصیص برای دانشگاه آزاد توضیح داد: 80 درصد از شهریه تا مقطع کارشناسی توسط بهزیستی و 20 درصد توسط دانشگاه تخفیف داده می‌شود که 100 درصد هزینه دانشجو پرداخت می‌شود.

وارثی افزود: برای مقاطع ارشد و دکترا نیز سهم هر دانشجو به مبلغ 40 میلیون ریال از سوی بهزیستی و 20 درصد از کل شهریه نیز توسط دانشگاه اِعمال می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.