به گزارش ایرنا، این یادمان طی پنج ماه عملیات اجرایی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال در راستای کنگره سه هزار شهید استان قزوین در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی بویین زهرا ساخته شد.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به نزدیکی کنگره سه هزار شهید استان یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد بویین زهرا به بهره برداری رسید.
سرهنگ مهدی طاهرخانی افزود: پیکر مطهر دو شهید گمنام در بهمن ماه سال 96 در ایام شهادت حضرت زهرا (س) در محوطه دانشگاه آزاد طی مراسم باشکوهی تدفین شد و بعد از گذشته 9 ماه از تدفین، عملیات ساخت یادمان این 2 شهید توسط مدیریت دانشگاه آزاد به پایان رسید.
وی گفت: ساخت این یادمان در یک واحد علمی و آموزشی در این مقطع از تاریخ انقلاب اسلامی قطعا تاثیرگذاری بسیاری زیادی بر نسل جوان و دانشجو دارد و از اقدامات مهم در راستای کنگره سه هزار شهید استان محسوب می شود.
این مسئول ضمن تشکر از روحیه انقلابی و کار جهادی ریاست دانشگاه آزاد بویین زهرا در بهره برداری از این یادمان افزود: امیدواریم یادمان شهدای شهرستان بویین زهرا نیز توسط شهرداری این شهر در فردیس شهید مدافع حرم چگینی در ایام برگزاری کنگره به بهره برداری برسد.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: در مجموع 72 شهید در 32 نقطه استان قزوین تشییع و تدفین شده اند که 80 درصد یادمان ها و المان های آنها ساخته شده است.
وی افزود: امیدواریم 20 درصد باقی مانده از یادمان های شهدای گمنام استان قزوین نیز تا زمان برگزاری کنگره سه هزار شهید استان به اتمام برسد.
کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین 20 تا 24 آبان ماه در قزوین برگزار می شود.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.