به گزارش عصر سه شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی معاونت عمرانی استانداری قزوین، علی فرخزاد در جلسه هوای پاک این استان تاکید کرد: تاثیر نیروگاه شهیدرجایی بر میزان آلودگی هوا و تاثیر آن بر اقلیم این استان، تاکید کرد: این مساله همیشه از دغدغه های مهم شهروندان استان بوده و با اینکه این نیروگاه در استفاده از گاز طبیعی و کاهش سوخت های آلاینده ازت و گازوئیل موفق عمل کرده اما برای رفع نگرانی مردم ضروری است تاثیر سوخت مورد مصرف آن توسط کارشناسان بررسی شود.
وی با تاکید بر مصوبه دولت مبنی بر تامین سوخت صنایع با گاز طبیعی و انرژی های پاک، خاطرنشان کرد: شرکت گاز استان قزوین در جایگزینی سوخت مایع با گاز طبیعی طی سال گذشته رتبه نخست را کسب کرد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در توسعه و استفاده از انرژی های نو اقدامات خوبی در قزوین انجام شده، تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های موجود استان در زمینه تولید انرژی های پاک، شهرک انرژی در آن مشخص شده و دولت نیز تسهیلات و امتیازات خوبی به متقاضیان ایجاد نیروگاه با انرژی های پاک ارایه می کند.
به گفته وی، تاکنون 123 مجوز برای احداث نیروگاه با انرژی های پاک در قزوین صادر شده که از این تعداد 22 واحد فعال هستند.
فرخزاد ادامه داد: سیاست استان مبنی بر انسان محوری و طراحی شهر بر مبنای گسترش استفاده از حمل و نقل عمومی و محدود کردن خودروهای شخصی بوده و بر همین اساس مسیر سلامت در اکثر شهرهای استان احداث شده است.
معاون عمرانی استاندار قزوین با اشاره به نزدیکی روز ملی هوای پاک، خواستار اختصاص یک روز بدون خودرو در استان شد و تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، شهرداری ها و تمام دستگاه های مرتبط برنامه ریزی های لازم برای برگزاری هفته هوای پاک در استان باید انجام شود و در راستای فرهنگ سازی و تاثیرات اجتماعی، یک روز آن به استفاده از دوچرخه و روز بدون خودرو اختصاص یابد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.