نقش دولت در تقبل هزینه های مترو و حمل و نقل عمومی حائز اهمیت است و دولت باید سهم و بخش مربوط به خود را پذیرفته و به تعهدات خود عمل کند.

به گزارش جماران،  عضو شورای اسلامی شهر تهران در کانال تلگرامی خود نوشت: زمانی که در دولت قبل موضوع افزایش قیمت حامل های انرژی مطرح شد، دولت قبول کرد بخشی از درآمد حاصل از این برنامه را به حمل و نقل عمومی و مترو اختصاص دهد، اما متاسفانه با آن که حامل های انرژی گران شد، بودجه ای به بخش حمل و نقل عمومی اختصاص نیافت و قسمت قابل توجهی از هزینه ها روی دوش مردم قرار گرفت.

  احمد مسجدجامعی ضمن بیان این موضوع که «وقتی می گوییم حومه شهر نباید تصور شود که این ها شهروندان تهران نیستند» افزود: همین الان اگر نظرسنجی کنیم مشخص خواهد شد بسیاری از افرادی که در تهران و در همین شهرداری خدمات می دهند عموماً از حومه شهر می آیند. حومه شهر را کارگران، معلمان و کارمندان تشکیل می دهند که همگی شهروندان تهرانی محسوب می شوند و به ساکنان تهران خدمات می دهند. اگر این ها نباشند ادامه حیات برای تهران سخت و شاید ناممکن باشد. باید بپذیریم این گروه به دلیل مشکلات مالی و هزینه های بالا در حومه زندگی می کنند.

  وی ادامه داد:  با این دو پیش فرض می خواهم بگویم لایحه شهرداری و نظر کمیسیون عمران شورا در خصوص بلیت تک سفره درون شهری هر دو یک عدد رانشان می هند که 25 درصد افزایش است و منطقی و قابل دفاع است. اما تک سفره حومه به تهران افزایش غیرعادی داشته و 150 درصد افزایش داشته است. این غیر قابل دفاع است که بگوییم چون دولت سهمش را نمی دهد پس شهروندان بپردازند. ما اصلاً سیاست درستی راجع به مترو نداشتیم. یک مدت رفتیم دنبال مونوریل. یک مدتی دنبال ساخت خیابان دو طبقه بودیم و برنامه های دیگر که اگر بجای آنها روی مترو سرمایه گذاری می کردیم امروز با این مشکلات مواجه نبودیم و مردم در صف مترو نبودند. 

  مسجدجامعی ضمن بیان این موضوع که وضعیت مترو وضعیت بدی است اظهار کرد: این را نگوییم که تنها راه ممکن این است که پول بیشتری از مردم بگیریم! تنها راهش این نیست. دولت باید سهم خود را بپردازد و ماهم باید درست عمل کنیم. مونوریل را تصویب کردیم و بعد جمعش کردیم. یک هزینه احداث و یک هزینه جمع آوری به شهر تحمیل شد. خیابان دو طبقه هم همین وضعیت را دارد. به جای آن می توانستیم مترو راه اندازی کنیم.

  عضو شورای شهر درباره افزایش 150 درصدی قیمت بلیت تک سفره گفت: این افزایش به هیچ وجه قابل دفاع نیست و علاوه بر این از افزایش قیمت 66 درصدی بلیت های تک سفره فرودگاه هم نمی توان دفاع کرد.

مسجدجامعی با اشاره به این که ارقام ارائه شده از طرف شهرداری برای قیمت بلیت با وضعیت معیشت و زندگی امروز مردم و جامعه ما به واقعیت نزدیک تر است گفت: گرچه این رقم هم قابل چانه زنی است اما 150درصد افزایش طبق نظر کمیسیون عمران شورا را خیلی زیاد و غیرعادی می دانیم. و باید گفت نظر شهرداری قابل قبول تر است. در عین حال پیشنهاد من این بود که ما کل این سفرها را با همان 25 درصد ببندیم، شهرداری با 80 تا 90 درصد بسته و کمیسیون تا 150 درصد در نظر گرفته است. به هر حال بین این دو اگر بخواهیم بین بد و بدتر انتخاب کنیم این نظر که به لایحه شهرداری برگردیم قابل دفاع تر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.