به گزارش ایرنا، مسعود بابایی روز یکشنبه در شورای مسکن استان که با حضور مهرآبادی قایم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: استان قزوین 725 تعاونی فعال دارد که 180 تعاونی آن در مسکن فعالیت می کنند.
وی افزود:12 تعاونی مسکن مهر استان قزوین با مشکلات قضایی و اداری مواجه هستند که با همکاری دستگاه های اجرایی تمامی مشکلات آنها شناسایی شده است.
بابایی گفت: مسکن مهر شماره 13 با 200 واحد، مسکن شماره سه با 313 واحد،مسکن مهر شماره هشت با 192 واحد، مسکن شماره 15 با 168 واحد، مهر شماره 16 با 264 واحد،مسکن شماره 17 با 144 واحد، تعاونی ظفر آفرینان با 96 واحد، مسکن مهر شماره یک البرز با 264 واحد، مسکن مهر شماره یک و سه البرز با 264 و 216 واحد، مسکن مهر بسیجیان آبیک با 114 واحد، پاژنگ خودرو با 31 واحد و مهر سه تاکستان با 192 واحد تعاونی های مسکن مهر مشکل دار استان قزوین هستند.
وی گفت:صدور حکم قطعی قضایی در دستگاه قضا، فقدان آسانسور، انشعابات، درب و پنجره، افزایش قیمت مواد مواد ساخت، بدهی به پیمانکار، مشارکت نکردن اعضای تعاونی و کمبود نقدینگی مهمترین مشکلات این تعاونی ها هستند.
بابایی با اشاره به پیشنهادهایی برای حل مشکلات این تعاونی ها گفت: بازدیدهای دوره ای از تعاونی های مشکل دار با دستگاه های خدمات رسان، ارجاع واحدهای غیر قابل حل و فصل به کمیته حل اختلاف در سازمان نظام مهندسی، تبدیل برخی از تعاونی های مشکل دار به تفاهم نامه سه جانبه،واگذاری تعاونی های مسکن نیمه تمام به پیمانکاران جدید و پرداخت وام مکمل برای واحدهایی که تقسیط شده اند از جمله پیشنهادها برای حل مشکلات این تعاونی ها هستند.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حل مشکلات این تعاونی ها گفت: تصویب کمیته ای برای بررسی مشکلات تعاونی های مسکن مهر استان، راه اندازی شعبه ویژه برای رسیدگی به موضوع تعاونی های مشکل دار،آزادسازی مبالغ بانکی و اصلاح برخی بندهای اساسنامه از جمله اقدامات و فعالیت های صورت گرفته برای رفع مشکلات این تعاونی ها بوده است.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.