به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز دوشنبه در آیین نکوداشت هفته پژوهش و فناوری که در دانشگاه پیام نور مرکز قزوین برگزار شد، افزود: مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی تمایلی به مباحث پژوهشی ندارند و باید دلایل این موضوع مورد واکاوی و آسیب شناسی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه دانشگاه و دستگاه‌ های اجرایی موازی هم عمل می ‌کنند، اضافه کرد: دانشگاه ها به کارهای پژوهشی و دستگاه‌های دولتی به فعالیت های اجرایی اشتغال دارند در حالیکه باید اقدامات این 2 نهاد لازم و ملزوم یکدیگر باشد تا بتوان برای حل مشکلات و معضلات جامعه چاره اندیشی کرد.
این مسئول در تشریح اهمیت پژوهش برای رشد و توسعه اقتصادی کشور، اظهار داشت: خطرپذیری طرح های اقتصادی و تولیدی بدون پژوهش افزایش می یابد و نمی توان به توسعه پایدار که از جمله سیاست گذاری های کشور است دست یافت.
حبیبی با بیان اینکه توسعه پایدار تنها از طریق پژوهش و تبدیل علم به تکنولوژی کاربردی به دست می آید، افزود: داشتن صرف ایده و نظر برای رشد و بالندگی جامعه کافی نیست و باید ایده‌ های کاربردی و عملیاتی مورد حمایت قرار گیرند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین با بیان اینکه راه نجات کشور درآمدزایی از علم و دوری از خام فروشی است، تصریح کرد: هوشمندانه کردن پژوهش می تواند ابتکار عمل را افزایش داده و درهای جدیدی را به روی کشور باز کند.
حبیبی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی استان افزود: قرارگرفتن استان در گذرگاه شمال به جنوب و شرق به غرب کشور، تولید پنج درصد محصولات کشاورزی و 60 درصد محصولات شوینده ایران به اهمیت اقتصادی این استان افزوده است.
وی یادآور شد: استان قزوین در حال حاضر با تولید چهار هزار مگاوات برق به قطب انرژی کشور تبدیل شده است و هم اکنون با داشتن چهار هزار واحد تولیدی جزو پنج استان صنعتی کشور به حساب می آید.
معاون استاندار گفت: استان قزوین با این همه ظرفیت در بخش ها و حوزه های مختلف دارای مشکلات و معضلاتی است که باید با تحقیق و پژوهش و ارتباط دانشگاه با حوزه های اجرایی برای رفع آنها اقدام شود.
9925* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.