به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی شامگاه چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در گیت بوستان اهواز با تقدیر از خبرنگاران اظهار داشت: اگر رسانه ها با جدیت و تمام قد نظارت کنند ، کارشناسانه نقد و تحلیل کنند و با نگرشی جامع به مسائل پرسشگری را ترویج نمایند ریشه فساد با همه ابعاد آن در کشور خشکانده می شود و نظارت عمومی تقویت می شود.
وی فقدان رسانه های نقاد و حرفه ای را به ضرر گفتمان سازنده در جامعه دانست و بیان کرد: دولت تدبیر و امید همواره در استان خوزستان از حضور، نقدها و راهکارهای خبرنگاران و اهالی رسانه در فضای عمومی جامعه استقبال می کند و انتقادات و دیدگاههای خبرنگاران را با جان و دل پذیراست و بر دستان شما خبرنگاران با افتخار بوسه می زند.
وی گفت: تقویت اخلاق مداری و طرح صادقانه دغدغه ها، نگرانی ها و خواسته ها و پیگیری مجدانه مطالبات مردم گامی در جهت اعتماد سازی به رسانه ها است.
شریعتی بیان کرد: دستیابی به پیشرفت ،سربلندی و بهروزی کشور ، صیانت از منافع ملی و مصالح مردم و دستاوردهای انقلاب اسلامی جز با حقیقت طلبی، صداقت، امانت داری و تلاش دلسوزانه و جهادگونه خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی امکان پذیر نیست.
وی اضافه کرد: هفدهم مردادماه، یادآور رشادت آفرینی های کسانی است که منافع مردم را به منافع شخصی و گروهی ترجیح داده اند. همان هایی که با نثار جان به عظمت این حرفه ارزشی صدچندان بخشیده و به قداست قلم تا به پایان وفادار ماندند.
استاندار ادامه داد: بدون تردید رسیدن به توسعه متوازن و پایدار و استحکام بنیان های فرهنگی و اجتماعی در دنیای امروز که به دهکده جهانی مشهور شده است تنها در سایه حضور وجدان های بیدار و آگاه و هم افزایی همه اقشار جامعه دست یافتنی است.
وی بیان کرد: در این میان خبرنگاران در جهان پیچیده امروز عنصر آگاهی بخشی و رکن رکین پیشرفت و توسعه پایدار کشور هستند و رسانه ها تریبون افکار و گفتمان مردم و ناظر بر اجرای امور در جامعه هستند و به واسطه جایگاهی که در بطن جامعه دارند همواره مورد اعتماد افکار عمومی هستند.
وی خاطرنشان کرد: رسانه های مستقل و آزاد ابزار نقادی هستند و مدیریت ارشد استان و مسئولان دستگاه های اجرایی باید از نقد رسانه ها استقبال کنند.
وی ادامه داد: رسانه ها رکن چهارم دمکراسی هستند و عدم نظارت و حضور رسانه ها ، بی تفاوتی اصحاب رسانه در حوادث و رخدادهای جامعه سبب شکل گیری باندهای سهم خواه و شکل گیری فساد می شود و این به ضرر همه خواهد بود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: در سال گذشته شکایت از خبرنگاران استان به میزان زیادی کاهش یافته است.
محمد جوروند افزود: در صدد تشکیل هیات منصفه مطبوعات هستیم تا دیگر خبرنگاران شهرستانی به دادگستری مراجعه کنند.
وی بیان کرد: همچنین شورای حل اختلاف رسانه ها به منظور رسیدگی بهتر به شکایات خبرنگاران و جلوگیری از رفتن آنها به دادگاه به زودی تشکیل می شود.
در پایان این آیین از فراخوان جشنواره مطبوعات استان که در آذر ماه برگزار می شود، رونمایی شد.
7164/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.