سعید بهادیوند چگینی روز چهارشنبه به مناسبت روز خبرنگار و در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین، تاکید کرد: رسانه ها، به خصوص خبرگزاری ایرنا در قزوین به صورت آنلاین و تمام وقت در خدمت دستگاه های اجرایی، از جمله شرکت توزیع نیروی برق بوده و در حوزه خاموشی های تابستان نیز اطلاع رسانی شفاف و به روزی داشته است.
این مسئول با بیان اینکه همه باید بپذیریم که جامعه امروزی نیازمند اطلاع رسانی به روز و شفاف است، اضافه کرد: در این صورت است که مدیران دستگاه ها با کسب آگاهی و در کمترین زمان ممکن می توانند نسبت به رفع معضلات اقدام کنند.
بهادیوند چگینی، خبر و اطلاع رسانی را کاری بسیار حساس و ارزشمندی دانست و اظهار داشت: خبرنگاران ضمن بهره مندی از هوش بالا، تجربه، صداقت و سرعت عمل لازم در برخورد با وقایع و رویدادهای روز جامعه اقدام به خبرپراکنی کرده و هیچ گاه اصول و مبانی حرفه ای کار خود را زیرپا نمی گذارند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزان مصرف بالای برق در تابستان، گفت: از 57 هزار مگاوات پیک مصرف برق در فصل گرما، 22هزار مگاوات مربوط به وسایل سرمایشی در کشور است و این میزان در قزوین از 770 مگاوات برق مصرفی حدود 250 مگاوات را در برمی گیرد.
وی اضافه کرد: در حوزه صنعت متاسفانه بیشتر برق مصرفی مربوط به دستگاه آلات فرسوده و قدیمی است که امیدواریم تمهیداتی اندیشیده شود تا با جایگزینی دستگاه های مورد نیاز، صنایع قدیمی ما به روز شوند.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین در این بازدید اظهار داشت: خبرنگاری یکی از حرفه های سخت و دشوار است و افرادی که در آن مشغول به فعالیت هستند تنها عشق و علاقه به این شغل را ادامه دهنده راه خود می دانند.
علی حیدر شاه حسینی اضافه کرد: امروز کار و زندگی خبرنگاران با هم ادغام شده تا جایی که حتی در اوقات بیکاری خود نیز با وقوع یک رویداد یا حادثه، اولویت کار را در انعکاس خبر قرار می دهند.
وی، کسب اعتماد، اخلاق محوری، حرفه ای بودن، رقابت، سرعت و تجربه را از اولویت ها مهم یک خبرنگار دانست و یادآور شد: مدیران دستگاه های اجرایی و مردم باید بپذیرند که امروز با وجود کانال ها و پایگاه های خبری در فضاهای مجازی، خبرنگاران به همه مسایل روز جامعه در حوزه های مختلف از جمله سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصاد آگاهی و اشراف لازم را دارند.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.