اکبر اسکندر نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا که به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار انجام شد،افزود: اگر رسانه ها نقش نظارتی و اطلاع رسانی خود در زمینه مبارزه با فساد را به موقع و کامل ایفا کنند، فساد در جامعه کاهش پیدا می کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین ادامه داد: رسانه ها در راستای از بین بردن فساد در جامعه باید منبع ایجاد مشکلات را شناسایی و آنها را معرفی کنند و در کنار این موضوع برای حل مسایل همراه با نشر مطالب روشنگرانه و انتقادی، راهکارهای اصلاح کننده نیز ارایه دهند.
اسکندر نژاد اضافه کرد: رسانه ها چشم، گوش، زبان و دیده بان جامعه به شمار می روند و بدون شک این جایگاه ارزشمند و مهم بستر لازم را برای ایفای نقش خبرنگاران به منظور حل مسایل و مشکلات جامعه که یکی از آنها فساد است، فراهم می کند.
این مسئول با بیان اینکه رسانه ها باید نقش نظارتی خود را تقویت کنند،گفت: اگر رسانه های گروهی به شکل مطلوب دیده بانی می کردند شاهد ایجاد برخی مشکلات اخیر در کشور نبودیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با بیان اینکه خبرنگاران می توانند با مطالب روشنگرانه خود به شفاف سازی فضای کشور کمک قابل توجهی کنند و اگر این کار را در چارچوب های قانونی، اخلاق حرفه ای و همراه با مستندات انجام دهند نباید بیمی از این اقدام خود بیم برخورد داشته باشند،افزود: در یک فضای شفاف و شیشه ای که رسانه ها می توانند در ایجاد آن نقش موثری داشته باشند بدون شک منافذ مفاسد بسته می شود.
7390*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.