به گزارش ایرنا، قدرت الله مهدیخانی روز دوشنبه در همایش مدیریت زلزله و سیل که در سالن جلسات مدیریت بحران استان برگزار شد، افزود: هشت گسل فعال در شمال و جنوب قزوین فعال هستند که گسل شمال قزوین به یکی از دغدغه های مدیریت بحران تبدیل شده است و گسل جنوب در گذشته دوبار فعالیت کرده است.
وی گفت: سیل، سرمایه زدگی، فرونشست زمین و ... از جمله حوادث طبیعی هستند که استان قزوین را همواره تهدید می کنند و مدیران دستگاه ها برای مقابله با آنها باید آمادگی لازم را داشته باشند.
این مسئول اضافه کرد:در سال جاری تنها سرمازدگی و سیل 20 هزار میلیارد ریال خسارت به استان وارد کرد که بخشی از آن از طریق بیمه و استمهال به خسارت دیدگان پرداخت شد.
مهدیخانی افزود: در برخی موارد دیگر مانند حمل و نقل مواد شیمیایی نیز تمامی شهرستان های استان به جز آوج در سال جاری درگیر بودند و خطرات و تهدیدهای زیادی برای شهرستان ها به وجود آمد.
وی با بیان اینکه رانش زمین یکی از تهدیدهای دیگر استان است، افزود: در بخش الموت شرقی و غربی روستاهای زرآباد، وشتگ و اوانک و در بویین زهرا جنگل های فتح آباد با رانش زمین در گیر هستند که در فتح آباد شکاف های عظیم اتفاق افتاده است و طبق مطالعات انجام شده در آینده نزدیک با فروچاله های عظیمی به دلیل برداشت های بی رویه آب مواجه خواهیم بود.
مهدیخانی با بیان اینکه امروزه 2 دیدگاه برای مقابله با حوادث طبیعی مطرح است، افزود: در این راستا دیدگاه سنتی بر مقابله و بازسازی بعد از حادثه و دیدگاه نوین بر پیش بینی و پیشگیری تاکید دارند که در دیدگاه دوم ساخت و سازهای اصولی، بیمه و آموزش نقش موثری در کاهش خسارات حوادث و بلایای طبیعی خواهد داشت.
وی اضافه کرد: طبق دستور العمل جدید مدیریت بحران کشور قزوین به عنوان استان همیار مناطق 22 و 26 تهران در کنار استان های دیگر انتخاب شده است و مدیران استان باید در این زمینه نیز همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.