سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: آمادگی و پیش‌بینی حوادث بی‌شک باعث صرفه اقتصادی خواهد شد وقتی در استان از قبل برای موضوعات مختلف برنامه ریزی کرده باشیم، می‌توانیم بحران‌ها را بهتر و اقتصادی‌تر مدیریت کنیم.

به گزارش ایلنا، قدرت الله مهدیخانی با اشاره به اهمیت آمادگی دستگاه‌ها برای استقبال از زمستان، تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی می‌بایست از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه‌ریزی کنند و با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند.

وی  خاطر نشان کرد: استان قزوین برای استقبال از زمستان از آمادگی کافی برخوردار بوده  و هلال‌احمر و اورژانس نسبت به چیدمان و استقرار  نیروهایشان اقدام کرده‌اند، همچنین در شرایط بحران، مراکز آموزشی و مساجد برای اسکان اضطراری در اختیار مسافران قرار خواهند گرفت و در زمان وقوع هر حادثه‌ای ضمن اطلاع رسانی به موقع و تسریع در ارائه خدمات امدادرسانی باید هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

مهدیخانی در ادامه گفت: تجهیزات اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای با اعتبارات سازمانی تکمیل شده و تلاش خواهد شد تا حد ممکن هیچ یک از جاده‌های مواصلاتی استان مسدود نشود.

وی با اشاره به میزان بارندگی های اخیر گفت: خوشبختانه در سال زراعی جاری در استان  با حدود 56.3 میلی متر بارش شاهد 22 % افزایش بارندگی نسبت به بلند مدت بوده‌ایم ، اما توزیع بارندگی در سطح استان یکسان نبوده و هر چه به سمت شمال استان پیش می‌رویم بارندگی‌ها کاهش می‌یابد.

مهدیخانی در پایان از مردم خواستار شد تا در مواقع بحران و در صورت انسداد جاده‌ها ، همکاری کنند و از هیچ جاده فرعی دیگری برای رسیدن به جاده‌های اصلی استفاده نکنند تا امداد رسانی‌ها با مشکل مواجه نشود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.