صدیقه ربیعی روز پنجشنبه در حاشیه دیدار سرپرست فرمانداری قزوین از نمایشگاه اقتصاد خانواده به خبرنگار ایرنا گفت: برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده، برپایی نمایشگاه اقتصاد خانواده را برای یک سال و هر ماه به مدت پنج روز در یکی از بهترین مجتمع های مرکز شهر قزوین در دستور کار خود قرار داده ایم.
وی ادامه داد: برای رفع مشکل در این زمینه باید یک مکان دایمی با همکاری شهرداری قزوین در نظر گرفته شود تا افراد تحت پوششی که در حوزه کاری خود برای امرار معاش خانواده هایشان تلاش می کنند اطمینان خاطری داشته باشند که وقتی در منزل کاری را به تولید می رسانند دغدغه ای برای عرضه و فروش آن نداشته باشند.
ربیعی اضافه کرد: این در حالی است که برای افرادی که در حوزه صنایع دستی و صنایع خرد خانگی فعالیت می کنند دوره های آموزشی به منظور آشنایی آنان با فنون بازاریابی فراهم می شود تا خودشان بتوانند بازاری را که به دنبال آن هستند را ایجاد کنند نه اینکه فرد دیگری عهده دار این مسئولیت باشد.
به گفته وی، در دوره های آموزشی باید مباحث مورد نیازی آموزش داده شود تا افراد بتوانند مخاطبان، نیازها و تولیدات مورد نیاز روز جامعه را براساس سلایق روز سنجیده و آن را روانه بازار فروش کنند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با بیان اینکه متاسفانه تولیدات بسیاری از محصولات براساس نیازهای گذشته تولید و به بازار عرضه می شود، گفت: بر همین اساس، تولید کنندگان با مشکل فروش روبرو می شوند اما اگر در حوزه اجتماعی نیازسنجی و سلیقه شناسی صورت بگیرد دیگر با چنین مشکلاتی روبرو نخواهند شد.
وی، استفاده از فضای مجازی و کسب و کارهای اینترنتی را از ظرفیت های قابل توجه برشمرد و افزود: با استفاده مطلوب از این فضا می توان بدون هیچ دغدغه ای محصولات را عرضه کرد چرا که امروزه استفاده فراوان از چنین فضاهایی برای فروش بسیاری از کالاها صورت می پذیرد.
نخستین نمایشگاه اقتصاد خانواده با عنوان خانواده مینودری با رویکرد حمایت از مشاغل خرد و صنایع دستی از 28 آذر ماه گذشته به مدت پنج روز در مجتمع مهر و ماه قزوین برگزار شده است.
جامعه هدف این نمایشگاه ها را فعالان صنایع دستی، مددجویان بهزیستی، هلال احمر، کمیته امداد، سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه کار آفرینی و اشتغالزایی تشکل داده اند.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.