به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا فشایی روز چهارشنبه در نشست مبلمان شهری گنبدکاووس، اظهارداشت: علاوه بر پیاده روها، مقابل برخی ادارات و نهادها، اماکن عمومی مانند داروخانه ها و ساختمان پزشکان، رمپ ویژه تردد معلولان وجود ندارد.
وی با قدردانی از شهرداری گنبدکاووس در همسان سازی بخشی از پیاده روهای شهری، از مسوولان ادارات و نهادها و صاحبان اماکن عمومی و خصوصی شهرستان خواست که شرایط مناسب برای رفت و آمد آسان معلولان را فراهم نمایند.
به گفته وی، مناسب سازی محیط برای تردد معلولان وظیفه قانونی بوده که بایستی مورد توجه قرار گیرد.
وی، توجه به مناسب سازی فضاهای آموزشی ویژه دانش آموزان استثنایی و افزایش ظرفیت مکان های پارک خودرو معلولان را از جمله نیازهای این قشر بیان کرد.
رییس اداره بهزیستی گنبدکاووس همچنین از انجام رایگان 'آزمایشات ژنتیک' قبل از ازدواج توسط بهزیستی خبر داد و تصریح کرد: انجام این آزمایش ها بویژه برای زوج های استقبال کننده از ازدواج فامیلی ضروری است.
وی با اشاره به دوره های آموزشی برای جوانان قبل از ازدواج اضافه کرد: پارسال برای 250 نفر دانشجوی دختر دانشگاه پیام نور و امسال برای 500 دانشجوی دانشگاه دولتی گنبدکاووس کلاس آموزشی برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه گنبدکاووس نیز توجه به نیازمندی های جامعه معلولان و تلاش برای رفع مشکلات آنان دربخش های مختلف را تکلیف قانونی ادارات و نهادها دانست.
احمد دستمرد، ازدواج فامیلی را از دلائل اصلی بروز معلولیت در فرزندان دانست و افزود: بهزیستی و دیگر ادارات و نهادها باید نسبت به آگاهی بخشی خانواده ها اقدام نمایند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.