هاشم نجفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیمانکاران مجری طرح تفکیک زباله های خشک از مبدا در شهرک های و مناطق یک و 2 ضلع جنوبی کمربندی شمالی زنجان متعهد شده اند نسبت به انجام این کار در حوزه محدوده فعالیتی خود اقدام کنند.
وی اظهار داشت: هم اکنون چرخ دستی ها به صورت سیار و در مناطق مختلف شهر به طور پراکنده فعالیت می کنند.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری زنجان ادامه داد: این سازمان در نظر دارد در صورت عدم ساماندهی چرخ دستی ها توسط پیمانکاران مربوطه، طی انجام فراخوان و بکارگیری پیمانکار مجزایی این کار را به نتیجه برساند.
وی بیان کرد: با تحقق این اقدام مهم، شاغلان چرخ دستی ها به صورت منسجم، متحدالشکل در سطح شهر فعالیت خواهند کرد و علاوه بر آن نیز موضوع بیمه، سلامت جسمانی و ارائه لوازم ایمنی نیز برای آنها لحاظ خواهد شد.
نجفی افزود: بسیاری از افرادی که با چرخ دستی در سطح شهر فعالیت دارند، اقلام مختلفی را جابجا می کنند که همین مساله می تواند مشکلات و معضلات بهداشتی را برای آنان بوجود آورد.
وی بیان کرد: بنابراین برای این گروه آسیب پذیر دوره های آموزشی نیز در نظر گرفته شده تا با ارائه این مطالب مشکلات احتمالی در این رابطه نیز به حداقل کاهش یابد.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری زنجان ادامه داد: اغلب صاحبان چرخ دستی ها با گشت در نقاط مختلف شهر پسماندهای خشک جمع آوری می کنند و این سازمان در نظر دارد با ایجاد ایستگاه های موقت این اقلام را از آنان دریافت کند.
به گفته وی، طبق برآوردهای انجام گرفته 200 نفر با چرخ دستی در شهر زنجان فعالیت می کنند که اغلب آنها از قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه هستند.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان سه منطقه شهرداری و 430 هزار نفر جمعیت دارد.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.