کاوه کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست باید تبدیل به خواستی همگانی در جامعه شود، اظهار کرد: این شهرداری در مرحله اول اجرای این طرح 400 کاتون پلاست برای تفکیک کاغذ از مبدا توزیع کرده است.
وی با اشاره به اینکه درآمد حاصل از این کار صرف امور خیر خواهد شد، تاکید کرد: جمع آوری هر ماهه کاغذها بر عهد شهرداری و فروش این کاغذها توسط فرد خیری که از سوی فرمانداری به شهرداری معرفی شده انجام و درآمد حاصل از این طرح صرف امور خیریه خواهد شد.
کریمی به برنامه های شهرداری برای ساماندهی جایگاه زباله در راستای بازیافت، تفکیک و ساخت استخر برای شیر آب زباله ها اشاره و اظهار کرد: شهرداری در این زمینه با محیط زیست شهرستان رایزنی های لازم را انجام داده است.
شهردار کامیاران با بیان اینکه قرار است محیط زیست برای ساماندهی جایگاه زباله شهرستان به شهرداری طرح مناسب ارائه دهد، تاکید کرد: با ارائه طرح از سوی محیط زیست و در صورت قابل اجرا بودن این طرح برای شهرداری این شهرداری در اولین فرصت اقدام به ساماندهی این مکان خواهد کرد.
وی فرهنگ سازی و آگاهی دادن به مردم در این زمینه را جزو مولفه های اساسی و تعیین کننده در این حوزه دانست و تاکید کرد: در قدم اول فرهنگ سازی در این راستا باید این مسئله که کاغذ زباله نیست نهادینه شود و این امر محقق نمی شود مگر آنکه ما از خود شروع کنیم.
کریمی اظهار کرد: این اقدام علاوه بر داشتن تاثیرات مفید بسیار برای محیط زیست موجب کاهش هزینه های جمع آوری و دفع زباله نیز می شود.
وی با اشاره به اینکه شهرداری هرساله مبلغ زیادی جهت دفع زباله ها و پسماندهای شهر هزینه می کند، اضافه کرد: روزانه 60 تن زباله در شهر کامیاران جمع آوری می شود که باید با فرهنگ سازی درست حجم تولیدی این میزان زباله را کاهش داد.
کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.