به گزارش ایرنا، معصومه مرادیان روز پنجشنبه در همایش مدیریت امور پسماندهای خانگی و تفکیک از مبدا که ویژه بانوان برگزار شد، نقش زنان را در مدیریت پسماند مهم دانست و گفت: یکی از مهم ترین مواردی که زنان در این راستا موثر هستند خرید هوشمندانه برای منزل است.
این مسئول خاطرنشان کرد: زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه در جهت معطوف کردن توجه اعضای خانواده به تفکیک زباله ها نقش بی بدیلی دارند.
وی با بیان اینکه مدیریت پسماند یکی از راه های مهم در حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن است، اضافه کرد: پسماند از مقولاتی به شمار می رود که چند سال پیش چندان مطرح نبود اما امروزه علم مدیریت این بخش به عنوان دانشی لازم برای شکوفایی اقتصادی کشور و حفظ محیط زیست مطرح است.
مرادیان با بیان اینکه تک تک افراد جامعه در زمینه حفاظت از محیط زیست مسئول و تاثیرگذار هستند،ادامه داد: در صورت بی توجهی به این موضوع و نپرداختن به پسماند، دنیا از زباله های تفکیک نشده منفجر می شود و نسل آینده با خسارت های غیرقابل جبرانی روبرو خواهند شد.
وی بر لزوم ایفای نقش معلمان در زمینه فرهنگ سازی به منظور مدیریت و تفکیک زباله تاکید کرد و افزود: برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در کنار خانواده هیچ نهادی موثرتر از آموزش و پرورش نیست.
مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: خوشبختانه درسی به عنوان انسان و محیط زیست در مدارس اضافه شده که می تواند در جهت آموزش مسایل زیست محیطی موثر بوده و البته نباید تحت الشعاع سایر دروس قرار گیرد.
روزنامه 500 تن پسماند در قزوین به مجتمع دفن زباله محمدآباد منتقل می شود.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.