به گزارش ایرنا، شهرام احمدپور روز شنبه در شورای اداری بخش بشاریات که با حضور داوود محمدی نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: توجیه مسئولان نیروگاه شهید رجایی این است که 95 درصد سوخت ما گاز است و باید برق کشور را تامین کنیم در صورتی که هم اکنون مشکل تامین گاز در کشور نداریم که این نیروگاه مجبور باشد بخشی از سوخت خود را به دلیل این موضوع تغییر دهد.
فرماندار آبیک اظهار داشت: این نیروگاه وقتی هوا تاریک می شود و یا در روزهای مه آلود اقدام به مصرف مازوت می کند که شرایط جوی و محیط زیستی شهرستان آبیک و استان قزوین را مشکل می سازد.
احمدپور گفت: این نیروگاه مشکلی به لحاظ تامین گاز ندارد و امیدواریم به این موضوع با ورود مسئولان استانی و کشوری رسیدگی شود.
وی با بیان اینکه عدم استقرار ادارات یکی از مشکلات جدی بشاریات است، افزود: به محدودیت های اعتباری و قانونی دولت در خصوص ایجاد ادارات جدید واقف هستیم اما استقرار یکسری از ادارات در این بخش از ضروریات است.
این مسئول گفت: معوقات کارکنان شهرداری مرکز بخش از دیگر مشکلات بشاریات است که باید برای رفع آن از سوی مسئولان استان و سازمان دهیاری ها و شهرداری های وزارت کشور تدبیری اندیشید.
فرماندار آبیک در ادامه با اشاره به اینکه عمده های چاه های آب که در شهرستان آبیک دستور قضائی داشتند به بخش بشاریات اختصاص دارد،افزود: الزامات قانونی و اینکه باید در مصرف آب صرفه جویی شود از اصول پذیرفته شده هستند اما در همسایگی آبیک و در استان البرز بدون هیچ گونه محدودیتی آب های زیرزمینی در حال برداشت هستند.
این مسدول با بیان اینکه قانون باید برای همه یکسان باشد، گفت: مردم آبیک این تبعیض ها را می بینند و شکایت خود در این خصوص را با ما در میان می گذارند و اگر قرار است قانون و عدالت اجرا شود نباید استثنایی وجود داشته باشد.
فرماندار آبیک با بیان اینکه 50 درصد جاده قدیم قزوین-آبیک 2 بانده شده است، اظهار داشت: بخش عمده ای از تردد مردم آبیک از این مسیر است و تقاضا داریم تا با تزریق اعتبار ادامه کار بهسازی این محور ارتباطی پرتردد انجام شود.
احمدپور همچنین خواستار بهسازی جاده کارخانه قند یزبر به خاکعلی و قشلاق شد و گفت: وضعیت آسفالت این مسیر بسیار نامناسب است و در سال های گذشته سوانح جاده ای تلخی در این مسیر بوقوع پیوسته است.
این مسئول همچنین خواستار تقویت سخت افزاری و نرم افزاری نیروی انتظامی در شهرستان آبیک شد و افزود: نمایندگان می توانند در حل مسایل و مشکلات و رفع کمبودهای این حوزه قدم های موثری بردارند.
وی، سفر مدیران به بخش ها و مناطق مختلف و ارتباط چهره به چهره با مردم را ضروری دانست و گفت: حضور مسئولان استانی و کشوری فرصت طرح مطالبات و مسایل و مشکلات مردم است.
بخش بشاریات به مرکزیت خاکعلی از توابع شهرستان آبیک است.
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.