معاون استاندار قزوین گفت: امروز دغدغه اصلی دولت اشتغال است به‌ویژه اشتغال تحصیلکرده‌ها که باید برای حل آن چاره‌اندیشی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه سمینار پرسش و پاسخ با موضوع موانع کسب و کار در محل دانشگاه‌ آزاد با بیان اینکه عوامل موانع کسب و کار هم داخلی است و هم خارجی، افزود:  عوامل داخلی باعث می‌شوند روند یک فعالیت اقتصادی کند شود و همچنین آن را پرهزینه می‌کند و بعضا باعث ورشکستی می‌شود. 

وی ادامه داد: عوامل خارجی شامل تحریم‌ها است که تاثیرگذار است، زیرا اعتقاد داریم هر واحد تولیدی که صادرات‌محور نباشد پویا نیست، عدم حضور در پیمان‌های خارجی نیز مانع کسب و کار می‌شود . 

به گفته حبیبی مشکلات بانکی و عدم نقل و انتقال پول از دیگر موانع کسب و کار است . 

معاون اقتصادی استاندار افزود: تولید، صنعت و اقتصاد ما بانک‌محور است و تحت تاثیر اقدامات بانکی است، سیستم بانکی با سودهای بانکی بالا قطعا نمی‌تواند به تولید کمک کند و باید اصلاح شود و در خدمت تولید باشد. 

حبیبی تصریح کرد: سیستم مالیاتی و تامین اجتماعی نیز باید همراه واحدهای تولیدی باشند تا یک واحد سرپا بماند. 

وی اضافه کرد: روند اخذ مجوزهای لازم سرمایه‌گذاری نیز با موانع و مشکلاتی مواجه هست و موجب عدم رضایت‌مندی سرمایه گذاران می شود. 

به گفته معاون استاندار، استان‌قزوین استان جاذب سرمایه‌گذاری است و محل تلاقی بیس از ۱۲ استان است، در انرژی‌های بادی بهترین ظرفیت را داراست . 

وی تاکید کرد: دسترسی به برق نیز از شاخص‌های کسب و کار است و بعضا برای سرمایه‌گذاران با مشکلاتی مواجه است که باید رفع شود. 

حبیبی افزود: از سال ۷۲ تاکنون ۱.۵ میلیارد دلار جذب سرمایه‌گذار خارجی داشتیم بویژه از کشورهای اروپایی و برای توسعه آن تلاش می‌کنیم. 

معاون اقتصادی استاندار حذف قوانین دست و پا گیر و متعدد را لازمه سرمایه گذاری توصیف کرد و گفت: حذف این قوانین باید در دستور کار باشد تا تولید کنندگان با مشکل مواجه نشوند و با ارائه مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاران ارزش قائل شویم .

وی توضیح داد: بی‌ثباتی قیمت‌ها نیز از دیگر موانع کسب و کار است که باید با نظارت های لازم رفع شود . 

معاون استاندار قزوین در پایان گفت: دو موضوع اصلی مانع کسب و کار یکی متکی بودن به درآمدهای نفتی است که جامعه را تنبل کرده و بخش‌های مختلف رونق پیدا نمی‌کند و نوآوری بوجود نمی‌آورد. 

موضوع دوم نگاه دولتی به کسب و کار و تولید است درحالیکه بخش خصوصی قدرت مانور در این زمینه داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.