به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بوشهر افزود: برای تحقق این مهم در بحث اقتصاد مقاومتی می توان از ظرفیت دانشگاه خلیج فارس در موضوع مطالعات استفاده کرد.
وی بیان کرد: در ارتباط با احداث زیرساخت ها نیز با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی این امر به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار شده است.
استاتدار بوشهر تاکید کرد: به دلیل محدودیت منابع کشور دولت برای اجرای طرح های حساس نیز پول ندارد در این ارتباط در بخش هایی مانند آبزی پروری احداث زیرساخت ها به مردم واگذار و تنها برای اجرای طرح های پایلوت و جدید قادر به تامین اعتبار هستیم.
گراوند ادامه داد: در موضوع واگذاری زمین برای آبزی پروری و سایر بخش ها نیز باید مدیریت به گونه ای باشد که زمین واگذار شده کاربری لازم برای آن ایجاد شود و زمین ابزاری برای معامله و سودآوری تلقی نشود.
وی گفت: برای واگذاری زمین باید به دنبال کس باشیم که کننده کار باشد نه اینکه فردی زمین و تسهیلات را دریافت کند ولی در عمل اقدامی انجام ندهد.
گراوند افزود: در این ارتباط دستگاه های اجرایی نیز موظف به برداشتن موانع فراروی توسعه استان هستند و چنانچه مدیر دستگاهی قابلیت این کار را ندارد باید از عرصه فعالیت کنار رود.
وی در ارتباط با حمایت تسهیلاتی بانک ها از صنایع استان بوشهر گفت: در حوزه تسهیلات رونق تولید از همراهی بانک های استان تقدیر می کنیم و انتظار داریم با تداوم این رویه شاهد بهبود روزافزون استان بوشهر در شاخص برخورداری از تسهیلات بانکی رونق تولید باشیم.
رئیس سازمان بودجه و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون رتبه استان بوشهر در برخورداری از تسهیلات رونق تولید 14 است که در این ارتباط در مقایسه با استان های بالادست وضعیت مطلوب تری داریم.
رضا عوض پور افزود: در ارتباط با بخش های آبزی پروری که اشتغال آن توسط غیربومی ها ایجاد شده نیز نیاز است تا زمینه بکارگیری نیروهای بومی استان در صنعت اندیشیده شود.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.