زهرا گروه ای روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس این طرح، سفیران کتاب در مدارس، مهدها و جشن های کودکانه به روایتگری کتاب می پردازند.
وی اضافه کرد: در این راستا خانم زهرا اسدی با عنوان خاله زری طی قراردادی با سیمرغ سخن، تاکنون بیش از 100 نشست روایتگری کتاب را بر عهده داشته و به خواندن کتابهای آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان و ارائه نکات مهم اخلاقی در قالب داستان پرداخته است.
گروه ای در ادامه با اشاره به سایر طرح های فرهنگی افزایش سرانه مطالعه در قزوین گفت: با توجه به اهمیت افزایش سرانه مطالعه و افزایش رویکرد کتابخوانی در فضاهای مجازی سایت قزوین کتاب در دبیرخانه پایتخت کتاب شرایطی فراهم کرده تا کتاب هایی که همواره از سوی نهادهای مسئول حقوق شهروندی نشر داده شده و در راستای ارتقای فرهنگ جامعه نقش موثری دارد را به صورت صوتی ارائه نماید.
وی گفت: همچنین دبیرخانه پایتخت کتاب ایران در شهر قزوین اقدام به صوتی کردن کتابهایی کرده که نویسندگانش از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که مورد تقدیر قرار گرفته اند.
گروه ای افزود: براین اساس یک سری از کتابها در دبیرخانه پایتخت کتاب قزوین صوتی شده و در نظر است در فضاهایی همچون اتوبوس ها توزیع شود.
موسسه فرهنگی هنری سیمرغ سخن پارس در سال 90 ، ابتدا به صورت گروه فرهنگی هنری و از سال 95 به صورت یک موسسه فرهنگی هنری با هدف تریج فرهنگ مطالعه و افزایش سرانه کتابخوانی تاسیس شده است.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.