به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شهریار پرهیزکاری روز شنبه با اعلام این خبر افزود: این جشنواره در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با هدف برقراری عدالت اجتماعی در حوزه فرهنگ و هنر و تجلیل از نام آوران، پیشکسوتان و صاحبان قلم و قدم در فرهنگ و هنر روستاهای قزوین برگزار می شود.
وی بیان کرد: متاسفانه بسیاری از خدمات و فعالیت های هنرمندان ایران اسلامی که در روستاها ساکن هستند دیده نمی شود و امیدواریم با برگزاری این جشنواره بتوان در مسیر معرفی و شناسایی این افراد تاثیر گذار اقدام کرد.
معاونت فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار داشت: این جشنواره به دنبال کشف و شناسایی هنرمندان روستاها است و برای رسیدن به هدف خود و آشنایی بیشتر جامعه روستایی قزوین با این رویداد بزرگ فرهنگی از ظرفیت فرمانداران، بخشداران و دهیاران استفاده خواهد کرد.
پرهیزکاری گفت: این جشنواره در محورهای فرهنگی شامل داستان، شعر، کتاب و دست نوشته های فرهنگی، هنری و قرآنی، در بخش هنری شامل هنرهای نمایشی آیینی و سنتی، هنرهای تجسمی،خوشنویسی و موسیقی، بخش قرآنی شامل قرائت، حفظ، اذان، مداحی و مرثیه سرایی و بخش صنایع دستی شامل چوبی، فلزی و چرمی برگزار می شود.
وی افزود: یک بخش دیگر این جشنواره اقتصاد روستا است که با هدف شناسایی کارآفرینان روستایی، محصولات روستایی وکشف صنایع سنتی کوچک و ناشناخته جامعه روستایی و هرگونه توانمندی خاص جامعه روستایی تعریف شده است.
پرهیزگاری بیان کرد: علاقه مندان ساکن روستا می توانند پس از تکمیل فرم شرکت در جشنواره آن را به همراه نمونه اثر به دهیاری، بخشداری و یا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مربوط تحویل دهند.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: فراخوان این جشنواره در پایگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین منتشر شده است و علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر می توانند به آن مراجعه کنند.
وی افزود: مهلت ارسال آثار در این جشنواره از اول دی ماه تا هفت بهمن ماه سال جاری بوده و مراسم اختتامیه در ایام الله دهه فجر همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در یکی از روستاهای منتخب دبیرخانه جشنواره برگزار خواهد شد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.