به گزارش ایرنا، حبیب الله بور بور پنجشنبه شب در نشست نخبگان و فرهیختگان بشردوست قزوین که به منظور برگزاری انتخابات مجمع خیرین استان قزوین برگزار شد افزود: تشکیل مجامع خیرین در طول سال های گذشته تاثیر بسیاری در پیشبرد امور کشور داشته است که مجمع خیرین مدرسه ساز را می توان یکی از نمونه های موفق آن نام برد.
رییس مجمع خیرین کشور اظهار داشت: این مجمع به منظور ایجاد هماهنگی و تعادل بین مراکز و مجامع خیریه کشور تاسیس شده است.
وی، انجام کارهای بزرگ مانند مدرسه سازی به شکل گسترده را نتیجه هم افزایی خیرین دانست و اضافه کرد: در سال 76 که تعداد دانش آموزان کشور بسیار بیش از امروز و در حد 19 میلیون و 800 هزار نفر بود آموزش و پرورش با چالش های زیادی در تامین کلاس درس مواجه بود اما با تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز طی این سال ها حداقل40 هزار کلاس درس با مشارکت خیران احداث شد.
بوربور ادامه داد: به دنبال رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر بهره گیری از مشارکت های مردمی در اجرا و پیشبرد امور کشور و فقر زدایی، زمینه تشکیل و فعالیت مجمع خیرین کشور با همکاری 16 نهاد در سال77 فراهم شد و علاوه بر تاسیس دفاتر آن در استان ها، در خارج از کشور نیز مجوز فعالیت یافت.
وی یادآور شد: مجمع خیرین به هیچ وجه در امور اجرایی دخالت نمی کند و تنها متقاضیان سرمایه گذاری در هر کدام از شاخه ها را به همان بخش معرفی می کند.
بور بور خاطرنشان کرد: کار دیگر این مجمع آن است که خیران را در زمینه ورود برای کارهای شاخص تشویق می کند.
وی با بیان اینکه از زمان تاسیس مجمع، سه دانشگاه شهید بهشتی، تربیت مدرس و علامه طباطبایی نیز از اعضای موسس آن بوده اند، گفت: با ورود این دانشگاه ها در امور مجمع سالانه به 2 خیر نشان دکترای افتخاری اعطا می شود.
بور بور افزود: همچنین با پیگیری های انجام شده دولت نیز به چهار خیر نشان خدمت ارایه می کند.
وی افزود: هر خیری برای تقویت امور خیرخواهانه مورد نظر می تواند مسایل خود را با مجمع مطرح کند تا از طریق رابطان ما در هر سه قوه مورد پیگیری قرار گیرد.
رییس مجمع خیرین افزود: با تمام این تفاسیر مجمع خیرین را می توان عصاره نهادهای مردمی و خیریه دانست که در طول بیش از 2 دهه فعالیت خود در زمینه کارهای خیر و عام المنفعه تاسیس شده است.
وی افزود: با تشکیل این مجمع می توان نگاه افراد را نسبت به فعالیت های خیریه تغییر داد.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.