به گزارش ایرنا، مراسم نمادین مانوز زلزله روز چهارشنبه با حضور علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جمعی از مسئولان استانی در دبستان دخترانه ابوطالب تقوی قزوین برگزار شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین در این مراسم اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن کشور ما در خط زلزله و اهمیت ارتقای سطح آمادگی شهروندان برای مواجه شدن با آثار و حوادث ناشی از آن، از سال 81 تاکنون همه ساله مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس کشور برگزار می شود.
حسن آصفی ادامه داد: با توجه به سیاست های موجود نظام اسلامی در خصوص ضرورت ارتقای آمادگی جامعه برای کاهش خطرپذیری و ارتقای ظرفیت مواجهه با اثرات سوانح طبیعی، تغییراتی در برنامه مانور زلزله مدارس از سال 94 صورت گرفت.
وی اضافه کرد: از سال 94 موضوع مانور، مدارس ایمن - جامعه تاب آور تعیین و تلاش می شود تا مدارس ایمن در برابر زلزله به عنوان کانون ارتقای ایمنی و پایگاه مدیریت بحران در سطوح مختلف مورد توجه قرار گیرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین، یادگیری نحوه پناه گیری صحیح و خروج اضطراری دانش آموزان از کلاس درس هنگام وقوع زلزله را از اهداف مهم اجرای مانور اعلام کرد.
آصفی افزود: برای برگزاری این مانور از چند ماه گذشته ضمن آموزش دانش آموزان، جلسات متعددی به منظور آمادگی دستگاه های مشارکت کننده در اجرای مانور ایمنی در مدارس برگزار شده است.
در این مانور که دستگاه های امدادرسان از جمله آتش نشانی، هلال احمر و اورژانس 115 در آن شرکت فعال داشتند دانش آموزان با شنیدن آژیر، آموخته های خود را در خصوص ایمنی در برابر زلزله تمرین کردند.
امداد و نجات و حمل مصدوم، اطفای حریق، خروج اضطراری، پناه گیری و چگونگی مقابله با کاهش خسارت های جانی و مالی از جمله مواردی بود که دانش آموزان انجام دادند.
دانش آموزان همچنین با پخش آژیر، نخست به تمرین پناه گیری در مکان های مناسب هنگام وقوع زلزله فرضی پرداختند.
دانش آموزان در ادامه با به صدا درآمدن آژیر دوم، تمرین تخلیه و ترک اضطراری کلاس و ساختمان مدرسه و تجمع در حیاط مدرسه را انجام داده و با آژیر سوم نیز عملیات امداد و نجات آغاز شد.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.