به گزارش ایرنا، مسعود بصیری شامگاه شنبه در گردهمایی اصحاب رسانه قزوین با موضوع جنگ رسانه‌ای که در سالن شهید حسن پور برگزار شد، تاکید کرد: یکی از برنامه‌هایی که آمریکا در دستور کار خود قرار داده وارونه جلوه دادن واقعیت‌های جامعه است تا از طریق تصویر سازی غلط یک جنگ عظیم رسانه‌ای را مدیریت ‌کند.
وی اضافه کرد: متاسفانه دشمن با ابزار قرار دادن اصحاب رسانه در داخل، برخی اتفاقات را در حوزه رسانه رقم می زند که این مساله بسیار حایز اهمیت است.
بصیری تصریح کرد: یکی از خبرنگاران داخلی ما بعد از 20 سال تجربه گفت که به خبرهای بی بی سی بیش از اخبار داخلی اعتماد می‌کند و این نشان داد که این خبرنگار با این میزان تجربه هنوز نمی‌داند بی بی سی استاد دروغ پردازی است و دروغی را به من و شما می‌گوید که هرگز متوجه آن نخواهیم شد.
این مسئول رسانه ای بسیج ادامه داد: در تمام جنگ ‌های تاریخ، دشمن همیشه تلاش کرده تا افراد متخصص صف مقابل را هدف قرار دهد و امروز در جنگ رسانه‌ای نیز، دشمن اصحاب رسانه‌ای را هدف قرار داده تا ضربات کاری‌ تری بر پیکره جامعه وارد سازد‌.
بصیری با بیان اینکه دشمن هرگز به مردم عادی کاری ندارد و هدف اصلی اصحاب رسانه هستند، تاکید کرد: او به خوبی می داند که خبرنگاران و نویسندگان به ذهن مردم خوراک می‌دهند و به طور قطع نیز با تغییر ذهن اصحاب رسانه می‌تواند روی ذهن مردم اثرپذیری داشته باشد.
رییس سازمان بسیج رسانه کشور یادآور شد: امروز دشمن برای ترویج بدحجابی از ابزار رسانه بهره می‌برد و به جای افراد عادی، ابتدا بانوان محجبه را نشانه می گیرد تا جایی که به عنوان مثال ابتدا به بهانه گرمی هوا رنگ سیاه چادر را مطرح می‌کند، سپس شکل و فرم چادر را تغییر می دهد و به همین ترتیب چادر را از سر افراد محجبه بر می‌دارد تا دیگران چنین الگویی نداشته باشند.
وی اظهار داشت: کشورهای ضد نظام جمهوری اسلامی، در تلاشند تا با ترسیم یک جامعه آرمانی برای جوانان و بزرگنمایی خطاهای مدیریتی در جامعه، جریان انقلابی را مایوس کرده و با از بین بردن چهره‌های شاخص انقلابی از طریق رسانه، برای جوانان جایگزینی دروغین پیدا کنند.
بصیری با اشاره به اینکه بعضی از صاحب نظران ما با بیان برخی مطالب به دنبال شهرت هستند، افزود: پرداختن به موضوعاتی خاص مانند بی حجابی زنان، تجاوز به کودکان و غیره بیشتر به خاطر کسب شهرت است و جالب تر آنکه بیشتر آمارهای اعلام شده از سوی این افراد، منبع موثقی نیز ندارد.
این فعال رسانه‌ای نقش رسانه را در صعود و افول حکومت ها مهم دانست و اضافه کرد: تجربه ثابت کرده در همه جوامع قوی و امپراطوری ‌ها، آن چه موجب زوال و از بین رفتن حکومت ها شده همان پروپاگاندای رسانه‌ای است، به عنوان مثال در امپراطوری عثمانی که بیش از 600 سال عمر داشت 2 حزب با عناوین ترقی و آزادی شروع به تبلیغات پان ترکیست کرده و اذهان عمومی را از واژه عثمانی دور ساختند.
این مسئول ادامه داد: اکنون که ما در حال گفت‌ و گو هستیم، در خیابان شانزه لیزه پاریس آشوب و درگیری های خیابانی به اوج خود رسیده و نزدیک به هشت هزار پلیس در حال آماده باش قرار دارند اما اروپایی ها رسانه های خود را کنترل می کنند و هر چیزی را برای مردم بازگو نمی کنند.
بصیری با بیان اینکه بسیاری از موضوعاتی که دشمنان با تبلیغات منفی در جمهوری اسلامی ترویج می کنند در کشورهای خود وضعیتی به مراتب بدتر از ما دارند، افزود: به عنوان مثال در کشور سوییس برای اجاره یک آپارتمان 40 متری باید یک هزار و 400 فرانک بپردازید یا اگر یک کارمند چینی بخواهد گوشی اپل خریداری کند باید سه ماه حقوقش را پس انداز کند و یا حتی در کشور آمریکا با درآمد چهار هزار و 500 دلار در ماه، هیچ پس اندازی برای خانواده باقی نمی ماند و همه اینها نشان می دهد که کشورهای اروپایی پر از مشکلات هستند.
9925/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.