به گزارش ایرنا، علی هوشمند روز سه شنبه در دیدار با رییس و جمعی از کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز قزوین افزود: فرهنگ زیربنای توسعه جوامع انسانی است و بر همین اساس اگر می خواهیم توسعه همه جانبه ای در جامعه ما رقم بخورد باید به این مقوله توجه بیشتری داشته و برای اعتلای آن بیش از پیش تلاش کنیم.
وی اضافه کرد: رسانه ها می توانند در کنار انعکاس دقیق رویدادهای فرهنگی و هنری با تحلیل و نقد آثار فرهنگی و هنری به جذب و افزایش مخاطبان این آثار کمک کنند.
رییس حوزه هنری قزوین اظهار داشت: در مقایسه با سایر بخش ها، جای اخبار حوزه فرهنگ و هنر و نقد و بررسی آثار این بخش خصوصا در شرایط اقتصادی امروزی خالی است و می توان اذعان داشت این حوزه متاسفانه به اولویت های چندم رسانه ها تبدیل شده است.
هوشمند با بیان اینکه درباره فرهنگ و هنر سخن زیاد گفته می شود اما در عمل شاهد توجه جدی به این موضوع نیستیم، گفت: رسانه ها می توانند با برجسته سازی و حساس سازی موضوعات این بخش تا حدودی این خلاء و نقص را جبران کنند.
وی همچنین گفت: انسان موجود کنجکاوی است و چه بسا با دیدن اخبار برگزاری یک اثر هنری و خصوصا نقد و بررسی آن اثر نسبت به تماشای آن تحریک شود از این رو رسانه ها سهم بسیار زیادی در افزایش اقبال عمومی به آثار هنری دارند.
هوشمند اظهار داشت: حوزه هنری انقلاب اسلامی آمادگی خود را برای همکاری هرچه بیشتر و بهتر با رسانه ها جهت انعکاس رویدادهای فرهنگی و نقد و بررسی آنها اعلام می کند.
وی همچنین گفت: در استانی مانند قزوین با سابقه دیرین در حوزه فرهنگ و هنر و وجود شخصیت های به نام در این عرصه از دیرباز تاکنون پرداختن به فعالیت های فرهنگی و هنری و نقد و بررسی آنها حداقل کاری است که می توان برای ارتقای جایگاه فرهنگ این سرزمین انجام داد.
معاون فرهنگی حوزه هنری قزوین نیز در ادامه این نشست گفت: فعالیت های فرهنگی و هنری در قزوین به نسبت شاخص ها کمتر از تهران نیست اما در آن استان ها حضور رسانه ها در انعکاس رویدادهای هنری جدی تر و پررنگ از قزوین بوده است.
حمید ملازینل با اشاره به ظرفیت های رسانه ای و فناوری های جدید مربوط به این حوزه در فضای مجازی، افزود: این ظرفیت ها می تواند راهکار موثری برای پرداختن به رویدادهای هنری باشد که اتفاقا در خبرگزاری ایرنا به خوبی مورد استفاده قرار گرفته و آثار آن را به کرات در فضای مجازی می بینیم.
وی اضافه کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین نیز این آمادگی را دارد به اشکال مختلف چون برپایی کارگاه ها و نشست های هم اندیشی در جهت اعتلای جایگاه فرهنگ و هنر با رسانه ها از جمله خبرگزاری ایرنا همکاری کند.
ملازینل با اشاره به ظرفیت های موجود برای تقویت همکاری حوزه هنری با خبرگزاری ایرنا، افزود: تحقق این موضوع به ارتقای جایگاه فرهنگ و هنر استان قزوین کمک می کند.
علی حیدر شاه حسینی، رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قزوین نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت های این رسانه از جمله تولید فرآورده های خبری مربوط به حوزه فرهنگ و هنر ارایه کرد و از آمادگی ایرنا برای تقویت تعامل و ارتباط با حوزه هنری خبر داد.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.