علی پرزحمت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق بخش نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت بازبینی و رصد کارت های بازرگانی استان در دستور کار قرار دارد و طبق ارزیابی های صورت گرفته برای تمدید، ابطال و تعلیق آنها اقدام خواهد شد.
این مسئول اضافه کرد: کارت بازرگانی مجوزی است که توسط اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی صادر شده و بعد از تایید سازمان صنعت،معدن و تجارت دارنده آن می تواند برای ثبت سفارش و ترخیص کالا و واردات از مناطق آزاد اقدام کند.
پرزحمت یادآور شد: 85 درصد کارت های بازرگانی صادر شده در استان در بخش صنعت هستند اما در بخش های فنی، مهندسی، کشاورزی، ورزشی و فنی نیز کارت های بازرگانی صادر شده است.
وی با اشاره به فعالیت اتحادیه صادرکنندگان استان افزود: سال گذشته این اتحادیه با 194 عضو در قزوین تشکیل شد که یک صد میلیون دلار صادرات داشت.
این مسئول ادامه داد: خوشبختانه امسال تعداد صادرکنندگان نمونه ملی استان از 2 مورد به سه واحد تولیدی افزایش یافت که نشان دهنده فعالیت مثبت بازرگانان و تجار ایرانی در افزایش طراز اقتصادی کشور و استان قزوین است.
وی افزود: این واحدهای بازرگانی به عنوان صادرکننده نمونه ملی با حضور معاون اول رییس جمهوری و سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در تهران تجلیل شدند که نقش موثری در نمایش ظرفیت ها و توانمندی های صنعتی و بازرگانی استان قزوین در سطح کشور داشت.
استان قزوین سه هزار و 600 واحد تولیدی و 15 شهرک و ناحیه صنعتی دارد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.