احد نصرتی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور اعضای کمیته تعیین سهمیه کالای همراه مسافر با هدف بازدید میدانی از منطقه آزاد ارس در خصوص تعیین میزان سهیمه کالای همراه مسافر برای نیمه دوم سال جاری، خاطرنشان کرد: سهمیه نیم سال اول منطقه نیز مصرف نشده است و این سهمیه به سهمیه نیم سال دوم اضافه خواهد شد .
وی در مورد نگرانی های موجود در زمینه لیست کالاهای ممنوعه وارداتی، افزود: مقرر شده است تا کالاهای ممنوعه وارداتی نیز در هیات دولت مورد بررسی مجدد قرار گیرد و اصناف شاغل در ارس بتوانند با ارز آزاد اقلام مورد نیاز خود را وارد کنند.
نصرتی تاکید کرد: در زمینه کالای همراه مسافر و اقتصاد فروشگاهی ارس هیچگونه عقب نشینی نخواهیم داشت و تاکید مدیرعامل بر رفع مشکلات اصناف است.
وی ادامه داد: نوردوز و خداآفرین را نیز در زمینه کالای همراه مسافر به جلفا اضافه کرده ایم تا این بخش های منطقه آزاد ارس نیز بتوانند از این امکان استفاده کنند.
نصرتی با اشاره به اینکه نماینده های اصناف ارس نیز به عنوان مشاورین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اعضای کمیته تعیین سهمیه کالای همراه مسافر دیدار کرده و مشکلات خود را با اعضای کمیته در میان گذاشتند، گفت: سیاست انقباضی برای واردات و مدیریت هدفمند واردات از سیاست های کلی کشور محسوب می شود و سهمیه بندی ورود کالای همراه مسافر نیز بر اساس این سیاست ها اعمال می شود.
نصرتی اظهار کرد: منطقه آزاد ارس از سال 1395 سیاست کاهش واردات کالی همراه مسافر را اعمال کرده اس،. به طوریکه 172 میلیون دلار کالای وارداتی همراه مسافر در سال 95 به حدود 122 میلیون دلار در سال 96 کاهش یافت.
وی با اشاره به اینکه سیاست اصلی سازمان منطقه آزاد ارس برای کاهش واردات، تولید کالاهایی است که قبلا از خارج از کشور تامین می شد، گفت: حمایت از تولید تنها به صنعت محدود نیست و تولید محصولات کشاورزی و مواد اولیه نیز جزو سیاست های اصلی سازمان منطقه آزاد ارس است.
نصرتی با اعلام اینکه منطقه آزاد ارس در زمینه راه اندازی پنجره کالای گمرکی با در نظر گرفتن کالای همراه مسافر در بین مناطق آزاد کشور، پیشتاز است، گفت: منطقه آزاد ارس به عنوان نخستین منطقه آزاد از فروردین ماه آماده اجرای طرح پنجره جامع گمرکی برای کالای همراه مسافر است .
بر اساس این گزارش، اعضای کمیته تعیین سهمیه کالای همراه مسافر اعزامی به ارس شامل محمود رئیسی نماینده گمرک جمهوری اسلامی ایران، سید جمال مدرسی زاده مدیرکل دفتر مقررات و استانداردهای وزارت جهاد کشاورزی، اعظم طالبی نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت، مریم یوسف زاده نماینده بانک مرکزی، ناصرخرمالی مدیر توسعه صادرات، امور گمرکی و ارزش افزوده و سید محمود عبدی مدیر گسترش و تسهیل و تولید و کارشناسان امور گمرکی و تسهیل و تولید دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور حضور بودند.
این کمیته علاوه بر بازدید از واحد‌های صنعتی و کشاورزی از مجتمع های تجاری و خدماتی ارس همچنین انبارهای منطقه، بخش های نوردوز و خداآفرین دیدن کردند.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.