به گزارش ایرنا، فرهاد دلق پوش در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان افزود: در حال حاضر با تولید یک و نیم میلیون متر مکعب در استان ،رتبه دوم کشور را در تولید صنایع سلولزی داریم که سال آینده این میزان به پنج میلیون متر مکعب افزایش پیدا می کند و جایگاه اول کشور را در این بخش کسب می کنیم.
وی با اشاره به ظرفیت های استان در بخش های مختلف از جمله از لحاظ گردشگری و کشاورزی ، مرزهای دریایی، خشکی و ریلی و منطقه آزاد انزلی و بندر کاسپین و بندر ویژه آستارا تصریح کرد: هیچ استانی همچون گیلان ظرفیت تجارت ، استقرار صنعت و حوزه تولید و اشتغال را ندارد .
وی با تاکید بر ضرورت همدلی و همگرایی برای توسعه استان گفت: در جهت تحقق منافع ملی می توانیم شرایطی را فراهم کنیم که گیلان در توسعه و اشتغال جهشی عمل کند.
دلق پوش از به بهره برداری رسیدن رسمی خط ریلی آستارا- آستارا در فروردین ماه سال آینده با حضور رئیسان جمهور دو کشور ایران و آذربایجان خبر داد و گفت: وصل شدن خط ریلی به آستار مسیر شمال به جنوب مسیر مطمئنی است که می تواند تحول بزرگی در اشتغال و اقتصاد ایران فراهم کند.
وی با بیان اینکه بایستی ظرفیت های گیلان را به صورت آورده ای در زندگی مردم تبدیل کنیم ، تصریح کرد: باید زمینه سرمایه گذاری مطمئن و امنیت آن را فراهم کنیم و اگر این امر را محقق کنیم قطعات پازل تولید، سازندگی و توسعه در کنار هم چیده می شود.
وی با اشاره به اینکه 40 درصد بار اشتغالزایی بر عهده وزارت ، صنعت ، معدن و تجارت است، گفت: در سال 96 مقرر بود 400 میلیون دلار صادرات غیر نفتی داشته باشیم اما باید این میزان را به دوبرابر برسانیم که این شدنی و امکانپذیر است.
دلق پوش تصریح کرد: دو هزار و 600 واحد تولیدی با 35 شهرک و ناحیه صنعتی و یک شهر صنعتی در استان داریم و اشتغال موجود براساس مجوزهای تاسیس و پروانه های بهره برداری 83 هزار نفر است که ما نیز در راستای وظایف ایجاد شده برای حدود هشت هزار نفر در حوزه صنعت استان اشتغال خواهیم کرد.
وی سیاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را آمایش صنعتی عنوان و بیان کرد: آمایش وضعیت اقتصادی و تجاری را با بهره گیری از روش های علمی و توان و همدلی افراد متخصص انجام می دهیم.
وی اولویت اول سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان را حوزه تولید خواند و گفت: بایستی از تولیدمان حمایت لازم را داشته باشیم.
وی چندین صنعت از جمله صنایع دارویی و غذایی ، نساجی و سلولزی را از جمله صنایعی خواند که دارای مزیت های بالایی هستند و گفت: سیاست مان حمایت از تولیدات دانش بنیان و صادرات محور است که بایستی همه استانداردها را داشته باشد.
گیلان دارای دو هزارو 600 واحد صنعتی فعال است.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.