به گزارش ایرنا در این مراسم که روز پنجشنبه توسط انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران قزوین در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، 12 تن خبرنگاران پیشکسوت ، کیوسک داران و توزیع کنندگان نشریات مورد تجلیل قرار گرفتند.
رضا اسدی دبیر خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی قزوین نیز در این مراسم به عنوان یکی از پیشکسوتان عرصه رسانه استان مورد تجلیل قرار گرفت.
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: خبرنگاران در تمام رژیم های حاکمیتی دنیا مولفه ای برای ایجاد تعادل و توازن در جامعه به شمار می روند.
بهمن طاهرخانی با بیان اینکه اصحاب رسانه آنچه که از باب حقوق شهروندی در دنیا مطرح است را برجسته می کنند،افزود: اگر اطلاع رسانی ها درباب مطبوعات نباشد دولت ممکن است به سمت قدرت گرایی پیش برود.
طاهرخانی با اشاره حقوق مطبوعات در قانون اساسی و قوانین عادی جمهوری اسلامی، گفت: برای ضمانت کار خبرنگاری و قلم زدن، حاکمیت اجازه داده که هیچ دادگاه مطبوعاتی تشکیل نمی شود مگر آن که هیات منصفه در آن حضور داشته باشد.
وی ادامه داد: البته در مقابل نیز جامعه مطبوعات که خود به نوعی ایفاگر نقش قاضی جامعه است نباید از دایره انصاف خارج شده و حتما باید حق گویی را در نظر داشته باشد.
دیگر نماینده مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تقدیر از تلاش های خبرنگاران گفت: خبرنگاران در شرایطی می توانند انعکاس دهنده رویدادها و اقدامات انجام شده باشند و روح امید را به جامعه تزریق کنند که در درجه اول خودشان از حقوق حقه برخوردار باشند.
سیده حمیده زرآبادی از استاندار قزوین خواست به عنوان یکی از خدمات رفاهی به صنف خبرنگاران، از ظرفیت میهمانسراهای دستگاه های اجرایی که ویژه کارکنان دولت هستند جهت اسکان خبرنگاران در برخی ایام سال استفاده شود.
مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در قزوین نیز در این مراسم به عنوان یکی از خبرنگاران پیشکسوت استان قزوین با بیان دغدغه های جامعه رسانه ای استان، گفت: در شرایط نامناسب اقتصادی مطبوعات و همچنین وضعیت اقتصادی کنونی کشور، متاسفانه دستگاه ها نیز برای صرفه جویی در هزینه ها اولین کاری که می کنند حذف سهم خبرنگاران از آگهی های مطبوعاتی است.
حمید زارع دار افزود: هم اکنون برخی دستگاه ها یک نشریه داخلی ویژه کارکنان خود دارند که مصداق ضرب الامثل معروف 'خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی' است که چندان هم مخاطب و خروجی ندارد در حالی که دستگاه ها می توانند با واگذاری این موضوع به صورت دوره ای به یکی از نشریات داخلی علاوه بر افزایش مخاطبان خود به رونق اقتصادی نشریات هم کمک کنند.
وی همچنین در ادامه با تاکید بر رعایت اخلاق حرفه ای در بین خبرنگاران و حرمت گذاری به شان و جایگاه این حرفه ،گفت: متاسفانه بداخلاقی در جامعه ما رایج شده و این ما روزنامه نگاران و خبرنگاران هستیم که باید ابتدا خود پایبند به اخلاق باشیم تا بعد از آن جامعه را به این سمت هدایت کنیم.
زارع دار در ادامه از عدم پاسخگویی مدیران دستگاه های استان نسبت به رسانه ها انتقاد کرد و خواستار ترویج فرهنگ پاسخ گویی در بین مدیران شد.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.