به گزارش ایرنا، عبدالساده نیسی روز چهارشنبه در نشست معاونان پژوهشی دانشگاه های منطقه چهار کشور که در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد،افزود: ایجاد فرصت های مطالعاتی اساتید در خارج از کشور موضوعی موثر در افزایش تعاملات و همچنین رشد علمی و پژوهشی دانشگاه های کشور است که نباید از برنامه دانشگاه ها حذف شود.
وی با بیان اینکه این موضوع باید در بودجه سال آینده به طور کامل حل شود،اضافه کرد: البته حل مشکل تامین ارز جهت فرصت های مطالعاتی اساتید دانشگاه، یک مساله ملی است و وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری به تنهایی از عهده آن بر نمی آید.
نیسی ادامه داد: اذعان می کنیم نوسانات نرخ ارز دانشگاه ها و خود وزارت علوم را دچار مشکل کرده و به همین خاطر پیگیری های لازم از سوی وزیر علوم برای حل این مشکل در حال انجام است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: افزایش بودجه پژوهشی دانشگاه ها از مواردی است که با جدیت در حال پیگیری است و از سال آینده موضوع گرنت های آزمایشگاهی نیز در وزارت علوم ردیف اختصاصی خواهند داشت.
نیسی خاطرنشان کرد: همچنین تلاش می شود با توجه به وضعیت سخت تامین ارز برای فرصت های مطالعاتی، حداقل تخصیص بودجه پژوهشی دانشگاه ها به 100 درصد رسیده و این مساله را جبران کند.
نیسی در ادامه با اشاره به پیش رو بودن هفته پژوهش، گفت: هفته پژوهش از 24 تا 30 آذر ماه در تهران و استان ها به صورت هماهنگ و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری نیز از سوم تا ششم دی ماه در تهران برگزار خواهد شد.
وی با بیان ینکه در استان ها ریاست ستاد بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری با استانداران و جانشینی رییس ستاد با روسای دانشگاه های مادر خواهد بود،گفت: معاونان هماهنگی امور اقتصادی استانداران و روسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها نیز در ستاد بزرگداشت هفته پژوهش عضویت خواهند داشت.
این مسئول یادآور شد: برنامه های این هفته با نواخته شدن زنگ پژوهش در مدارس از 24 آذرماه آغاز می شود.
وی ادامه داد: روزهای هفته پژوهش با عناوینی چون پژوهش و فناوری در دانشگاه، پژوهش و رسانه ها، تجلیل از فناوران و پژوهشگران، پژوهش، فناوری و صنعت، پژوهش و علوم انسانی، پژوهش و فناوری و مسئولیت ها اجتماعی و پژوهش و تعاملات بین المللی نام گذاری شده است.
نیسی با اشاره به برگزاری همزمان نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری با نمایشگاه لوازم و تجهیزات ازمایشگاهی،افزود: تلاش داریم تا در هفته پژوهش سال جاری بخشی از ابداعات و دستاوردها تجاری سازی شود.
اجلاس شورای هماهنگی و وبرنامه‌ریزی منطقه چهار پژوهش و فناوری با هدف بررسی چالش‌ها و ارائه راهکارها برای تعاملات بین‌المللی و صادرات محصولات دانش بنیان، در زمینه پژوهش و فناوری در ابعاد گوناگون و با حضور مدیران معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری، در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.