به گزارش ایرنا، کیوان محمدی روز یکشنبه در دوازدهمین همایش تجلیل برتر از کار آفرینان گیلان با بیان این که امروز کارآفرینان و سرمایه‌گذاران، بسیجی عرصه اقتصادی‌اند افزود: آنها کسانی هستند که می‌توانستند با سرمایه خود از کشور خارج شوند اما با شجاعت در کشور ماندند و در جهت ایجاد اشتغال تلاش کردند که این مهم جای تقدیر فراوان دارد.
وی ادامه داد: اگر منافع و امنیت ملی ما دیروز توسط بسیجیان جان برکف و شهدا و جانبازان گرانقدر تأمین شده، امروز به فعالیت‌های اقتصادی شما عزیزان بستگی دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با تأکید بر لزوم درست‌کاری و صداقت در همه امور، به سخنان یکی از سخنرانان همایش که اکثر مدیران دولتی را به مین تشبیه کرده بود اشاره و اضافه کرد: همه کسانی که منافع و امنیت ملی و عمومی را نادیده می‌گیرند همانند مین جنگی هستند. خواه بخش خصوصی، تعاونی و یا دولتی باشند.
وی افزود: اگر مدیری به شایستگی کارش را انجام ندهد و به هرشکل انحرافی عمل کند و در انجام وظایف کوتاهی نماید و یا بخش خصوصی با احتکار و کم‌فروشی بی توجه به منافع عمومی به سود شخصی فکر کند همچون مین است که موجب انفجار جامعه خواهد شد.
محمدی با انتقاد از وضعیت کنونی بازار ارز تصریح کرد: مدیران (چه خصوصی و چه دولتی) هیچ وقت دنبال له کردن مردم نبوده و نیستند. بلکه مین آنهایی هستند که بدون هیچ دلیل و بدون آنکه طی سال گذشته نه تحریم و یا اتفاق خاصی رخ داده باشد، اقدام به افزایش نرخ دلار کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: مین آنهایی هستند که برای 800 میلیارد دلار درآمد نفتی کشور پاسخی ندارند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان‌ با بیان اینکه زبان علم و زندگی دانشگاهی با زبان اجتماعی در برخی موارد متفاوت است، ادامه داد: برخی مسائل از لحاظ علمی درست است. به عنوان نمونه جامعه از کار یک برداشت ، و از علم برداشت دیگری دارد.
وی اضافه کرد: در تعریف بین‌المللی کسی که یک ساعت در هفته کار می‌کند کارگر است اما این تعریف به تأمین معیشت مردم منجر نمی‌شود.
محمدی با بیان این که شعار استضعاف‌گرایی اگر منجر به ارتقای زندگی آنها نشود بیش از یک شعار مبتذل و پوچ چیزی نیست افزود: باید به تولیدکنندگان و نخبگان جامعه احترام بگذاریم و امکانات را در اختیار کسانی که منافع کشور برایشان مهم است قراردهیم. اگر این اتفاق رخ دهد مطئناً دهک‌های پایین جامعه هم بهره خواهند برد.
وی با تأکید براینکه برای یک مدیر افتخار آن است که به واسطه حل مشکلات مردم مورد تقدیر قرار بگیرد اضافه کرد: از مدیران بخش دولتی و خصوصی تقاضا دارم با همکاری یکدیگر مشکلات را ببینند و درصدد رفع معضلات زندگی مردم برآیند.
** دانشگاه گیلان جزو پنج دانشگاه کار آفرین کشور
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان گفت: دانشگاه گیلان جزو پنج دانشگاه پایلوت طرح دانشگاه های کار آفرین کشور معرفی شده است.
ضیاالدین میرحسینی افزود: در همین راستا دانشگاه گیلان برنامه راهبردی خودش را برای تحقق این هدف تصویب کرده است.
وی تصریح کرد: سند دانشگاه کار آفرین برای دانشگاه گیلان در حال تدوین است که امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم آن را به تصویب برسانیم.
وی با بیان اینکه دانشگاه گیلان بر اساس معیارهای وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری جزو هشت دانشگاه برتر کشور دسته بندی شده گفت: این دانشگاه با کسب رتبه های مطلوب بین المللی زیر رتبه های 400 در دنیا قرار گرفته است.
میر حسینی با اشاره به راه اندازی مرکز رشد دانشگاه گیلان در دو سال قبل تصریح کرد: دانشگاه گیلان در حال حاضر 30 واحد فعال را تحت کنترل خود دارد و با همکاری بخش خصوصی استارتاپ های زیادی را نیز برگزار کرده است.
وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار واحد تحقیق و توسعه یکی از صنایع برتر استان در دانشگاه گیلان راه اندازی شد، افزود: امسال نیز چند واحد تحقیق و توسعه را در این دانشگاه راه اندازی خواهیم کرد.
وی از تشکیل شورای کار آفرینی دانشگاه گیلان با همکاری کار آفرینان برتر استان خبر داد و گفت: تاکید آن جهت مهارت افزایی برای دانشجویان بوده است .
میر حسینی خاطرنشان کرد: سال گذشته سرانه آموزش کارآفرینی دانشگاه گیلان از یکساعت عبور کرده اما اهتمام داریم تا این آموزش ها را به میزان استانداردهای بین المللی برسانیم.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.